تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,517,970 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,777,861 |
روش جدیدی برای بررسی و تست اعضای پس کشیده پل های پیش تنیده بتنی | ||
نشریه دانشکده فنی | ||
مقاله 3، دوره 36، شماره 2 - شماره پیاپی 389، شهریور 1381 اصل مقاله (302.92 K) | ||
نویسندگان | ||
غلام رضا نایینی؛ ناصر نعمت بخش* | ||
کلیدواژهها | ||
آب دادن ( ملات سیمانی )؛ پالس – اکو؛ پل جعبه ای؛ تبدیل سریع فوریه؛ ترانس دوسر؛ حفره های آب دادگی؛ حوزه زمان برگشتی؛ حوزه زمانی؛ روش رادیو گرافی؛ روش فیبر نوری؛ سن فرناندو؛ سوراخ کردن و بررسی جریان هوا؛ ضربه؛ گیره؛ لوله های پلاستیکی؛ لوله های فولادی گالوانیزه؛ موج ریلی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The strength of post-tensioned members of pre-stressed concrete structures is basically related to tensile strength of post-tensioned steel. For Protection against rusting, this steel is usually put in PVC or corrugated steel dust then ducts are filled with cement mortar. Nevertheless, due to incorrect method of filling, steel may be rusted. Besides, imperfect design of used mortar may lead to bleeding casing longovoides, sometimes to the extent of the whole duct. Bleed voids are the main cause of steel rusting, because they provide paths for penetration and movement of salt solutions and other harmful chemical solutions hrough the ends of anchorage and existing cracks. This investigation presents a nondestructive test called “impact —echo” for studying the position of mortar inside these ducts and determining the location and size of voids. Theoretical and experimental studies indicate the high accuracy of the method in tracing and size determination of these voides. It has been shown in this study that information about existence and size of these voids can be obtained using studying the amount of reflected dominating frequency resulted from a mechanical impact on the surface of the concrete member. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,540 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 807 |