تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,507 |
تعداد مقالات | 70,339 |
تعداد مشاهده مقاله | 123,687,856 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 96,880,278 |
ارزیابی برنامه دوره کارشناسی تربیت بدنی از دیدگاه دانش آموختگان شاغل در استان مرکزی | ||
حرکت | ||
مقاله 8، دوره 13، شماره 13 - شماره پیاپی 408، مهر 1381 اصل مقاله (689.71 K) | ||
نویسنده | ||
دکتر حسن خلجی* | ||
چکیده | ||
هدف از انجام این پژوهش، ارزیابی برنامه دوره کارشناسی تربیت بدنی از دیدگاه دانش آموختگان تربیت بدنی شاغل در آموزشگاه های استان مرکزی است. متغیر اصلی مورد بررسی، برنامه دوره کارشناسی تربیت بدنی است، که با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته روا و پایا (0/92=x) دیدگاه دانش آموختگان جمع آوری شد. در این ابزار، 16 سوال اصلی در مورد دروس تربیتی، پایه، تخصصی؛ اختیاری نظری و عملی وجود دارد. جامعه آماری 118 دانش آموخته شاغل در آموزشگاه های استان بود که در مجموع 105 پرسشنامه به پرسشگران مسترد شد و همین تعداد به عنوان نمونه آماری تحقیق حاضر، قلمداد شده اند. داده های جمع اوری شده، با استفاده از روش های آمار توصیفی ارائه شد. همچنین از روش های تحلیل واریانس برای مقایسه میان دروس هر سوال و دیگاه دانش آموختگان مراکز مختلف آموزش عالی و شهرهای مختلف استان برای دروس مختلف، استفاده به عمل آمد. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزیابی؛ تربیت بدنی؛ دانش آموختگان؛ کارشناسی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of present study is an evaluation of undergraduate physical education program from the point of view of Markazi graduates. A valid and reliable instrument that was developed by author, was used. The content of this instrument included 16 items about educational, basic, special, theoretical and practical courses and some items about goal. application and shortcomings of this program. The sample of this study was 105 received questionnaires from 118 graduates. Descriptive statistics was used to describe data. Anova (repeated measure and between subject design) was used to compare courses among different | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Central Province Graduates Undergraduate Physical Education Program, Evaluation | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,903 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 938 |