تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,533 |
تعداد مقالات | 70,508 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,128,289 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,235,649 |
مقایسه اثر حضور تماشاگران مرد و زن بر نتایج پرتاب آزاد بسکتبال و کشش بارفیکس پسران دانشجو | ||
حرکت | ||
مقاله 6، دوره 17، شماره 17 - شماره پیاپی 409، مهر 1382 اصل مقاله (345.3 K) | ||
نویسندگان | ||
دکتر فرهاد رحمانی نیا؛ دکتر رحیم رمضانی نژاد؛ مصطفی سلطانی* | ||
چکیده | ||
هدف ازتحقیق حاضر مقایسه اثر حضور تماشاگران مرد و زن بر نتایج پرتاب آزاد بسکتبال و کشش بارفیکس است نمونه آماری ورزشکاران شامل 15 نفر از دانشجویان پسر ورزشکاری بود که دو سال سابقه ورزشی در بسکتبال داشتند و نمونه آماری تماشاگران نیز حدود 40 نفر ازدانشجویان دختر و پسر دانشگاه گیلان بودند که به طور تصادفی گزینش شدند این تماشاگران به صورت غیر فعال بر عملکرد ورزشکاران نظارت می کردند روش کار به این صورت بود که آزمودنی ها در 5 جلسه جداگانه ودر هر جلسه دوبار به اجرای هر یک از آزمون های پرتاب آزاد بسکتبال وکشش بارفیکس پرداختند قابل ذکر است که هر آزمودنی در جلسه اول به تنهایی جلسه دوم در حضور هم کنش جلسه سوم در حضور هم کنش و تماشاگران زن جلسه چهارم در حضور هم کنش و تماشاگران مرد و جلسه 5 در حضور هم کنش و تماشاگران مرد و زن به اجرای مهارت های مورد نظر پرداخت جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات هم از آزمون آماری ANOVA استفاده شد و نتایج تحقیق حاکی از این مطلب است که بین میانگین نتایج پرتاب آزاد بسکتبال آزمودنی ها به تنهائی ودر حضور تماشاگران زن تفاوت معنی داری وجود دارد 05/0>P این تفاوت در مورد نتایج کشش بارفیکس به این صورت است که بین میانگین نتایج کشش بارفیکس آزمودنی ها به تنهایی و در حضور تماشارگان زن تفاوت معنی داری وجود دارد 05/0>P البته نتایج به گونه ای بود که حضور تماشاگران بر مهارت کشش بارفیکس همواره اثر مثبت و بر عملکرد ورزشکاران در مهارت پرتاب آزاد بسکتبال آثار مختلفی داشت | ||
کلیدواژهها | ||
تسهیل اجتماعی؛ تماشاگر؛ هم کنش | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to investigate the students’ goals regarding their attendance in PE classes in junior high schools, and high schools in Rasht. For this purpose, 455 students (264 male, 191 female) aged between 11 and 19, were randomly selected from these schools. To measure the individual development, environmental coping, and social interaction goals, the purposes to engage in physical activity scale (PEPAS) was used. Mary Steinhardt; Ann Jewett; and Marie Mullan designed this questionnaire (1985). After translating it, consulting with ten faculty members as a pilot study, and by using test method, the reliability of the questionnaire was estimated (r=95%). The data was analyzed, using SPSS computer program and chi-square test (P 0.05). The results of this study indicated that the priorities of the main goals in all students are respectively; individual development, social interaction and environmental coping. Priorities of trivial goals are respectively psychological balance, physiological efficiency, cultural involvement, group communication and interaction, spatial orientation, and object manipulation. The difference between priorities of 3 main goals among students was significant. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Environmental Coping goals, Individual Development, Physical Education Classes, social interaction | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,821 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,006 |