![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,682,800 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,912,416 |
تاثیر تماشاگران بر یادگیری تکالیف حرکتی ظریف و زمخت | ||
حرکت | ||
مقاله 3، دوره 15، شماره 15 - شماره پیاپی 411، فروردین 1382 اصل مقاله (371.1 K) | ||
نویسندگان | ||
دکتر فضل ا.. باقر زاده؛ دکتر محمود شیخ؛ دکتر حسین بنی فاطمه؛ محمدتقی اقدسی* | ||
چکیده | ||
در این مطالعه به منظور بررسی آثار حضور تماشاگران و کیفیت حضور(تعامل و عدم تعامل) آنان بر یادگیری تکالیف حرکتی ظریف و زمخت 114نفر از دانشجویان پسر غیر ورزشکار دانشگاه تبریز به روش تصادفی انتخاب شدند. س÷س کل آزمودنی ها در دو گروه (تکلیف حرکتی ظریف و زمخت) جایگزین شده و به سه زیر گروه تقسیم شدند تا هر گروه آزمودنی تکلیف حرکتی ظریف یا زمخت را در یکی از سه شرایط تماشاگر (در حضور تماشاگر فعال در حضور تماشاگر غیر فعال و بدون تماشاگر) تمرین کرده و یاد بگیرند. هر گره از آزمودنی ها ÷س از شرکت در جلسه پیش آزمون مهارت مورد نظر را به مدت چهار روز و هر روز 20 بار تحت شرایط خاص تکرار کردند و پس از اتمام دوره یادگیری در آزمون یادداری حضور یافتند. داده های حاصل به روش آماری آنالیز واریانس یک راهه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد که الف – حضور یا عدم حضور تماشاگران و تعامل و یا عدم تعامل آنان اثر معنی داری بر یادگیری تکلیف حرکتی زمخت تعادل با اطمینان 95% ندارد ب : حضور یا عدم حضور تماشاگران اثر معنی دار بر یادگیری تکلیف حرکتی ظریف( رسم ستاره از آینه ) با اطمینان 95% دارد بدین صورت که حضور تماشاگران آثار منفی بر یادگیری اینگونه مهارت ها بر جا می گذارد | ||
کلیدواژهها | ||
تسهیل اجتماعی؛ تکلیف زمخت؛ تکلیف ظریف؛ تماشاگر غیرفعال؛ تماشاگر فعال؛ یادگیری حرکتی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
In this study, we examined the effects of other peoples presence and qulities of presence (interactive and noninteractive spectators) on fine and gross motor skills learning in the subjects of tabriz university nonathletics students. We selected 114 students randomly and divided them into two groups a) fine motor skills group, b) gross motor skills group. Then subjects were divided into three condition subjects involving . a) alone , b) with interactive audience, c) with noninteractive oudiences. Each group of subjects trained in a specific conditions 80 trials in four separate days and participated in the retention test. Data were analized by ANOVA one way method. The results obtained are as follows. a) They presence or absence of intractive and noninteractive audience have no significant effect on learning the gross motor skills. b) They presence or absence of audience have significant effect on fine motor skills learning. In other word’s presence of spectators inhibited the learning of fine motor skills. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Audience, Fine Motor Skill, gross motor skill, motor learning, Social Facilitation | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,791 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,149 |