تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,504 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,122,844 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,231,050 |
بررسی میزان مهارت های مدیران از نظر معلمان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های پسرانه دولتی شهر تهران | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 8، دوره 35، شماره 1 - شماره پیاپی 452، تیر 1384 اصل مقاله (349.16 K) | ||
نویسندگان | ||
صدرالدین ستاری؛ مظفر الدین واعظی* | ||
چکیده | ||
تحقیق حاضر با هدف بررسی میزان مهارت های مدیران از نظر معلمان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های پسرانه دولتی شهر تهران انجام شده است جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق معلمان و دانش آموزان سال سوم رشته علوم تجربی دبیرستان های پسرانه دولتی شهر تهران است که با روش نمونه گیری چند مرحله ای از جامعه معلمان 146 نفر انتخاب شده و داده های مورد نیاز برای بررسی مهارت های مدیران جمع آوری گردیده است همچنین برای متغیر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان میانگین معدل های 3135 نفر دانش آموز مدارس مورد مطالعه جمع آوری گردیده است نتایج نشان می دهد که اکثر مدیران مدارس از نظر معلمان دارای مهارت های مدیریتی در حد زیاد هستند و همچنین بین مهارت های مدیران و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه معنی داری مشاهده نگردید. | ||
کلیدواژهها | ||
تهران (شهر)؛ دانش آموزان؛ دوره متوسطه؛ مهارت ادراکی؛ مهارت انسانی؛ مهارت فنی پیشرفت تحصیلی؛ مهارت مدیران | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The main purpose of this study is to investigate the relationship between the level of principalship skill(as recorded by a questionnaire) from the teachers point of view. As a unit of observation, senior high school boys, science majors in Teheran were used. 146 high school teachers were chosen on the basis of random sampling. Students grade point was used as a dependent variable. Also, 3153 students average was colicted as an indicator of students educational progress. The results showed that even though the principals were at a high level of principalship skills no significant correlation was seen between principalship skills and students educational progress. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Educational Progress, high school students, Princpalship skills, TEHRAN | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,356 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,198 |