تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,495 |
تعداد مقالات | 70,188 |
تعداد مشاهده مقاله | 123,343,499 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 96,561,106 |
بررسی رفتار استنادی نویسندگان مقاله های مندرج در مجله روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از آغاز تا پایان سال 1379 | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 1، دوره 32، شماره 2 - شماره پیاپی 456، دی 1381 اصل مقاله (797.45 K) | ||
نویسندگان | ||
عباس حری؛ نرگس نشاط* | ||
چکیده | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی در دوره ای 21 ساله تعداد 179 مقاله تالیفی دارای اخذ انتشار داده است هدف از بررسی حاضر کشف چگونگی استناد در این مقالات از لحاظ نوع منابع زبان های غالب استناد ها و فاصله زمانی تاریخ نشر مقالات و ماخذ آنها بوده است برای تحقق هدف پژوهش از روش تحلیل استنادی (یکی از زیر مجموعه های کتابسنجی) و نیز تحلیل محتوا استفاده شده و 2462 ماخذ متعلق به 179 مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند یافته ها نشان می دهد که رفتار استنادی تولید کنندگان رشته های مختلف دانشکده کتاب مدار است فاصله نشر ماخذ به 8/5 سال می رسد و زبان غالب در ماخذ زبان انگلیسی است از لحاظ نوع منابع و زبان غالب در ماخذ مقالات نوعی همسویی میان یافته های تحقیق حاضر و مطالعات پیشین می توان یافت | ||
کلیدواژهها | ||
دانشگاه تهران؛ رفتار استنادی؛ مجله روان شناسی و علوم تربیتی؛ مقاله | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
Journal of Psychology and Education has published 179 papers during 21 years. The purpose of the present study is to explore the characteristics of paper citations in terms of type of the sources, the prominant languge of citations, as well as their full life. To fulfill the objectives of the study, citation and content analysis methods was applied to analyze the 2462 citations. Findings indicate that the citations are mostly “book-based”, the average time interval is 8.5 years, and the prominant language of the citations is English. There can be found some type of correlation between findings of the present study and the previous ones in the field. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Citation Behavior, Journal Articles, Journal of Psychology and Education, Tehran University | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,462 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,366 |