تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,494 |
تعداد مقالات | 70,187 |
تعداد مشاهده مقاله | 123,343,288 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 96,560,783 |
طراحی مدلی جهت پیش بینی عملکرد آموزشی کارشناسان بخش صنعت (مورد: مرکز تحقیقات شرکت ایران خودرو) | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 2، دوره 32، شماره 2 - شماره پیاپی 456، دی 1381 اصل مقاله (454.72 K) | ||
نویسندگان | ||
کمال درانی؛ محمد مهدی طباخی* | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر طراحی مدلی برای پیش بینی عملکرد آموزشی کارشناسان مرکز تحقیقات شرکت ایران خودرو است در این راستا با توجه به نظام آموزشی مرکز تحقیقات ایران خودرو چهار مدل رگرسیونی و چهار مدل مسیر به دست آمد نمونه مورد بررسی 206 نفر اعضای دوره ای بوده که در سال 1380 در مرکز تحقیقات شرکت ا یران خودرو در دوره های آموزشی شرکت داشته اند برای گرد آوری داده ها از پرسشنامه اثر بخشی و بانک اطلاعات آموزش مرکز تحقیقات و مدیریت آموزش ایران خودرو استفاده شد و سپس داده های جمع آْوری شده با روش های آماری چند متغیری از جمله رگرسیون چند گانه تحلیل مسیر و تحلیل عاملی تجزیه و تحلیل شدهاند یافته ها نشان می دهد که متغیر هایی مانند وضعیت تاهل سابقه کاری سن فاصله کارشناس با سال اخذ مدرک مدرک تحصیلی نسبت غیبت های کارشناس در دوره و نسبت قبولی های کارشناس از متغیر های بسیار مهم جهت پیش بینی عملکرد آموزشی و نمرات پایان دوره کارشناسان گروه آموزش رایانه و کم ترین آن مربوط به دوره های زبان های خارجی است. | ||
کلیدواژهها | ||
اثر بخشی آموزشی؛ پیش بینی آموزشی؛ دوره آموزشی؛ طراحی مدل؛ مدل مسیر | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
Were studied that had participeted in educational course at research center of IKHC in 2001. Data were collected from two scurces: effeciency questionnaires and official documents from educational managment at IKHC. Multiple regression, path analysis, and factor analysis were used for analysis and interpretation of data. Findings indicate variables such as marital status, work experience, age, time interval of graduation from school and expertise, prportion of absence during educational course, etc were very important variables in educational performance. After factor analysis conducted on 18 variables, 13 variables were uniqe and final score in educational course was also in this uniqe. There was a relationship between educational efficiency and educational performance. The most relationship was among educational efficiency with score in computer educational group and the least belonged to foriegn language courses. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Desgining Model, Educational course, Educational efficiency, Educational predication, Path analysis | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,399 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,202 |