تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,572 |
تعداد مقالات | 71,020 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,495,900 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,757,847 |
تاثیرات اوکیو ئه برنقاشی اروپائی | ||
هنرهای زیبا | ||
مقاله 7، دوره 13، شماره 13 - شماره پیاپی 461، فروردین 1382 اصل مقاله (1.14 M) | ||
نویسنده | ||
دکتر محمد کاظم حسنوند* | ||
چکیده | ||
تغییرات بنیادین در نیمه دوم قرن نوزدهم در اوضاع اجتماعی و اقتصادی سیاسی و علمی اروپا موجبات دگرگونی اساسی در زندگی مردم را فراهم نمود رشد فرهنگی اروپائیان و آشنائی بیشتر با تمدن های شرقی علاقمندی زیادی نسبت به آثار هنری خاور دور به ویژه هنر ژاپنی در بین آن ها به وجود آورد ژاپن گرایی پدیده ای که در زندگی مردم اروپا نفوذ کرده بود برپائی نمایشگاه های متعدد هنر ژاپنی در اروپا هم زمان با اختراع دوربین عکاسی پیدایش نظریات جدید علمی در رنگ و شکل گیری سبک امپرسیونیسم در اندیشه نقاشان جوان فرانسه سبب گرایش این هنرمندان به چاپ های اوکیو ئه و آثار هنر اروپا را مهیا نمود نقاشان اروپا قراردادها و اصول نقاشی غرب را نادیده گرفته و به سوی اصول نقاشی شرقی از جمله رنگ های تخت و درخشان زوایای دید مختلف و موضوعات روزمره زندگی گرایش یافتند در این مقاله پیشینه ورود اوکیو ئه به اروپا و تجربیات هنرمندان نسل اول و نسل دوم امپرسیونیسم مورد بررسی قرار گرفته است | ||
کلیدواژهها | ||
اروپا؛ امپرسیونیست ها؛ اوتامارو؛ اوکیو ئه؛ چاپ چوبی نقاشی؛ ژاپن؛ فووها؛ قرن نوزدهم؛ نبی ها؛ هوکاسای؛ هیروشیگه | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The second half of the nineteenth century brought fundamental changes in the social, economic, scientific and political life of Europe. Cultural growth of European and becoming more familiar with Eastern civilizations made them to be enamoured to Far Eastern art. Japanism , a phenomena that firmly rooted in the life of European, appearance of Japan at the international expositions in Europe, Invention of camera, appearing new scientific theories in colour and formation the idea of Impressionism in the thought of young French artists made them to have tendency for Ukiyo-e prints and works of great masters such as: Utamaro , Hiroshige and Hokusai. The impact of Ukiyo-e on these artists paved the way for fundamental changes in the art the of Europe. European artists ignored the conventional art of the West and had a tendency towards the rules of Eastern art, such as: flat and brilliant coulours , different viewpoints, interpretation of space and genre picture. This paper discuss the historical background of entering Ukiyo-e art to Europe and studies of the first and second generations of Impressionists. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Europe, Fauves, Hiroshige, Hokusai, Impressionists, Japan, Nabis, Ninteenth century, Painting, Ukiyo- e, Utamaro, wood cut print | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,206 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,403 |