تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,500 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,086,307 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,189,686 |
آموزش خلاق - تجربه | ||
هنرهای زیبا | ||
مقاله 3، دوره 18، شماره 18 - شماره پیاپی 463، تیر 1383 اصل مقاله (838.85 K) | ||
نویسنده | ||
دکتر عیسی حجت* | ||
چکیده | ||
ان مقاله محصول تجربه ای یک ساله در آموزش دروس پایه معماری است. نظریه پشتیبان این تجربه آموزش معماری را در سه عرصه تزکیه - تعلیم و حکمت قابل حصول می داند. این نظریه بر آنست که مراتب اولیه آموزش معماری باید به پالایش و پرورش ذهن و استعداد شاگردان بپردازد تا راه آنان را برای طی مراتب بعدی (کسب دانش ها و درک بینش های معماری) هموار سازد. با این رویکرد مقاله پس از بیان مبانی نظری خود به تشریح روش های اتخاذ شده برای تدریس و پرورش استعداد دانشجویان می پردازد روش هایی که حکایت از تعامل دایم بین استاد شاگرد - و برنامه درسی داشته و هر لحظه در حال بازبینی نقد و تکمیل خویش می باشد. نگاهی کوتاه به چند تمرین و آنگاه بازنگری و نقد این فرایند یک ساله از دیدگاه دانشجویان پایان بخش این گزارش خواهد بود این نگاه نقادانه می تواند محکی باشد برای دریافتن میزان تقرب به اهداف و موفقی در روش های اتخاذ شده. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ استعداد فردی؛ پرورش؛ خلاقیت؛ دروس پایه؛ معماری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
This Article is the result of one-year experience in basics courses of architectural education. The theory that the experience rises from it, names edification, learning, and wisdom as three necessary steps for architectural education. According to this theory, education should focus on refinery and training the minds and talents of trainees as the first steps of learning and insight. Explaining the theoretical basis of the experience is the first part of the article, then it discusses about the quality of passing from usual high school education to an appropriate architectural education. It requires refining the student’s minds from wrong imaginations of pre-university education, which is without any enthusiasm. Then the article discusses about the methods of education that shows the interaction between teacher, students, and program that always reviews and critiques itself. The body of the article contains weekly programs and some of the students’ works. Reviewed and critique of this one year experience is the last part of article that is written by students and can shows the quality of reaching the goals. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
architecture, Basics Courses, Creativity, Education, Personal Talent | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,692 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,589 |