تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,105,659 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,211,161 |
آفرینشگری و روند آموزش خلاقانه در طراحی معماری | ||
هنرهای زیبا | ||
مقاله 6، دوره 21، شماره 21 - شماره پیاپی 467، فروردین 1384 اصل مقاله (639.11 K) | ||
نویسنده | ||
مهندس محمد جواد مهدوی نژاد* | ||
چکیده | ||
به منظور تدوین مبانی آفرینشگری در فرایند طراحی معماری در گام نسخت به تعریف واژه های محوری چون خلاقیت هوش و حافظه پرداخته شده است رویکرد های اصلی آفرینشگری عبارتند از آفرینشگری با محوریت شخص خلاق فرایند ذهنی محیط و انجام عمل شیوه های پرورش آفرینشگری عبارتند از خودشکوفایی و اعتماد بخود پذیرا بودن تجربه آموزش مقتضی و آموزش خلاق پرورش خلاقیت درونی دانشجویان آموزش فرایندها و تدابیر اندیشه ی خلاقانه ایجاد بستر و محیط مناسب برای بروز خلاقیت در کنار تکرار هدفمند فرایند طراحی از راهبردهایی است که می توان به کمک آنها توانمندهای بالقوه ی دانشجویان را در زمینه ی طراحی معماری بهبود بخشید استفاده از قدرت استدلال و منطق دانشجویان در کنار تحریک توانایی های ایشان در ارایه ی ایده های بدیع پرورش هم زمان و متعامل هوش فضایی و خلاقیت از مسایلی است که باید به صورت هوشیارانه از طرف اساتید محترم برنامه ریزی شده در برنامه آموزشی مستقیم و غیر مستقیم دانشجویان قرار بگیرد | ||
کلیدواژهها | ||
آفرینشگری؛ آموزش معماری؛ پرورش خلاقیت؛ فرایند طراحی معماری؛ هوش فضایی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Architectural Education, Architecture design, Creativity, Interactive design process, Systematic approach | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,314 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,216 |