تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,533 |
تعداد مقالات | 70,506 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,127,386 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,235,129 |
بررسی عواملی مرتبط با انگیزش یادگیری دانشجو یان د انشگاه تهران | ||
مجله مجتمع آموزش عالی قم | ||
مقاله 9، دوره 15، شماره 0 - شماره پیاپی 524، دی 1381 اصل مقاله (883.18 K) | ||
نویسنده | ||
دکتر سید رضا سید جوادین* | ||
چکیده | ||
هدف این تحقیق تعیین میزان انگیزش یادگیری دانشجویان دانشگاه تهران و عوامل مرتبط با آن از طریق متغیرهای مستقل مانند انگیزش، یادگیری، شرایط محیطی، محتوای آموزشی، رقابت تحصیلی، مفید بودن مطالب درسی، و توانایی علمی و مهارتی می باشد، که با بررسی توصیفی مبتنی بر همبستگی و با استفاده از فنون آمار استنباطی انجا م گردیده و نتایج زیر حاصل آن می باشد: ا- دانشجویان دانشگاه تهران به رشته تحصیلی خود علاقه مند بوده و روحیه یادگیری در آن ها وجود دارد 2- بهبود شرایط محیطی، یادگیری دانشجویان را افزا یش داده و رقابت تحصیلی آن ها را برمی انگیزاند، در حالی که این وضعیت در حال حاضر توسط آن ها احساس نمی شود 3- محتوای درس ها به یادگیری دانشجویان کمک می نماید، در حالی که عدم انطباق درس ها با نیازهای آنان از میزان یادگیری آن ها می کاهد 4- دانشجویان از تدریس استادان مجرب برانگیخته می شوند و این امر یادگیری آن ها را افزایش می دهد. | ||
کلیدواژهها | ||
آینده شغلی؛ انگیزش؛ توانایی عملی و مهارت؛ رقابت تحصیلی؛ علاقه مندی به تحصیل؛ محیط دانشگاه؛ مدل روابط انسانی؛ مدل سنتی انگیزش؛ مدل منابع انسانی؛ مفید بودن مطالب درسی؛ نظریه فرایندی انگیزش؛ نظریه های محتوایی انگیزه؛ نظریه هایی مبتنی بر تقویت؛ یادگیری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The major aim of this research is to determine the degree of student’s learning motivation at Tehran University. To this end, independent variables such as stimulus, learning, environmental conditions, curriculum contents, competition, usefulness of materials, academic abilities and skills have all been coherently examined by using a descriptive method and techniques of inferential statistics. The outcome indicates a reasonalbe degree of learning spirit and great interest in academic disciplines which will contribute to the improvement of studet’s education atmosphere learning motivation. However, in the circumstances, the learning motivation is not evidently felt among the students. The curriculum contents will be a great assistance to them as well. Whereas the curricula have not appropriately been adapted and geared to the student’s needs, they are inspired by the teaching methods of well-experienced professors. Such inspiration will lead to further knowledge acquisition in their learning process. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,209 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,682 |