تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,095,320 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,201,567 |
بررسی و مقایسه ی میزان یادگیری سازمانی مدارس دولتی وغیر انتفاعی شهر قم درسالی 82- 81 | ||
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" | ||
مقاله 2، دوره 1، شماره 1 - شماره پیاپی 546، خرداد 1382 اصل مقاله (665.28 K) | ||
نویسندگان | ||
دکترحسن زارعى متین؛ دکتر غلام رضا جندقی؛ بشرى معینى* | ||
چکیده | ||
با توجه به ییچیدگی و پویایی روز افزون عوامل محیطی و تغییرات بسیار سریع، سازمان های سنتی دیگر قادر به هماهنگی این تغیبرات نیستند و در حال نابود شدن می باشند از این رو، بحتث سازمانهای یادگیرنده به عنوان ابزاری برای بقا و هماهنگی با این تغییرات مورد توجه بسیاری از سازمانها قرار گرفته است. آنچه می خوانید خلاصه ای از مبانی نظری و یافته های تحقیق است، پبرامون بررسی میزان یادگیری سازمانی مدارس. تحقیق حاضر با هدف بررسی میزان یادگیری سازمانی مدارس متوسطه دولتی و غیرانتفاعی انجام گرفته است. جهت تحقق هدف فوق یک فرضیه به شرح ذیل تدوین گردیده ((بین میزان یادگیری سازمانی مدارس متوسطه دولتی و غیر انتفاعی تفاوت وجود دارد)) جهت گرد آوری اطلاعات و یافتن ویزگی های سازمان ( دبیرستان ) یاد گیرنده از روش کتابخانه ای و برای بررسی میزان یادگیری سازمان از پزسشنامه ی محقق ساخته پس از تعییین روایی و پایانی استفاده شده است . یعنی میزان یادگیری سازمانی مدارس غیر انتفاعی کلیه ویژگی ها ی بدست آمده بیش تر از مدارس دولتی است . | ||
کلیدواژهها | ||
سازمان یادگیرنده؛ مدارس دولتی؛ مدارس غیر انتفاعی؛ یارگیری سازمانی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
Regarding to complications and dynamism of Environmental factors and fast changes increasingly, traditional organizations can’t harmonized themselves with these changes, so they are disappearing consequently, the organizations paid much attention to the discussion of learning organizations, as a tool to maintain and harmony. Here, there is a summary of theoretical basis and findings of research about measuring the level of organizational learning of schools. Its goal was considerating the level of learning in public schools and non- profit schools. To achieve the goals this hypothesis was suggested. Hypothesis: there is a difference between the level of learning in public schools and non - profit schools. To collect data and find the charactristics of learner organization, the questionnaire, after difining the validity and reliability, and library method was used. Collected data was analyzed by discriptive statistic method which composed of frequency indicator, percentage of frequency , average , and deductive statistic cansisted of Mann - Whitney test suggested that there is a meaningful difference between level of organizational learning in public schools and non - profit snhools , that is , in all characteristics the level of organizational learning of non - profit schools is higher than public schools | ||
کلیدواژهها [English] | ||
non - profit schools, organizational learning, public schools, The learning organization | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5,123 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,446 |