![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,522,022 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,781,590 |
بررسی تاثیر و ظایف مدیران گروه های آموزشی بر کارایی اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان از دیدگاه اعضای هیات علمی | ||
فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود) | ||
مقاله 6، دوره 17، شماره 3 - شماره پیاپی 562، تیر 1383 اصل مقاله (533.2 K) | ||
نویسندگان | ||
مرضیه مختاری پور؛ دکتر سید علی سیادت* | ||
چکیده | ||
امروزه بارزترین شاخص موفقیت و پیشرفت دانشگاه کارایی اعضای هیات علمی آن است از آنجا که مدیریت در سازمان مهم ترین منبع و کلید بهبود کارایی است ضروری است که مدیران گروه های آموزشی دانشگاه ها از طریق برنامه ریزی صحیح و اصولی در ابعاد اداری آموزشی و علمی با ایجاد محیط مناسب و شرایط مادی و معنوی مطلوب برای اعضای هیات علمی موجبات کارایی هر چه بیش تر از آنان را فراهم نمایند این تحقیق بر آن است تا به بررسی تاثیر وظایف مدیران گروه های آموزشی بر کارایی اعضای هیات علمی در دانشگاه اصفهان به پردازد به منظور بررسی این موضوع از روش توصیفی همبستگی استفاده گردیده است یافته های تحقیق نشان داد که 1- وظایف مدیران گروه های آموزشی بر کارایی اعضای هیات علمی تاثیر دارد 2- بین نظرات اعضای هیات علمی با توجه به ویژگی های جمعیت شناختی آن ها در خصوص وظایف مدیران گروه های آموزشی تفاوتی وجود ندارد | ||
کلیدواژهها | ||
عضو هیات علمی؛ کارایی؛ گروه آموزشی؛ وظایف مدیران | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
Abstract Nowadays the most prominent indicator of success and progress in university is the efficiency of its faculty members. Since management in every organization is the most important source and has the key function for the improvement of efficiency, it is necessary that through planning in the administrative, educational and scientific fields, the heads of departments in universities try to create the appropriate environment the condition for faculty members in order to bring about higher level of efficiency in them. In this regards, the presented research was conducted to study the effect of the tasks of heads of educational department on the efficiency of faculty members in university of Isfahan. The descriptive- correlative method is made use for survey of this research subject. The finding of research showed that: 1) the tasks of the heads of educational departments affected the efficiency of faculty members. 2) There were no differences between faculty members point of views in respect to their demographic characteristics about the tasks of the heads of educational departments. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Educational Department, Efficiency, faculty member, Managers’ Tasks | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,880 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,259 |