تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,503 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,119,878 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,226,508 |
مطالعه ویژگی های سازمان یادگیرنده در یک سازمان یاددهنده | ||
فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود) | ||
مقاله 4، دوره 18، شماره 2 - شماره پیاپی 571، تیر 1384 اصل مقاله (850.59 K) | ||
نویسنده | ||
آرش رسته مقدم* | ||
چکیده | ||
یکی از مدل هایی که به طور عملیاتی به شناسایی و تعریف ویژگی های سازمان یادگیرنده پرداخته است و مدل و یک ولئون است این دو با مطالعه گسترده در بین شرکت های موفق به ویژگی هایی از قبیل رهبر فرابین و برنامه / ارزیابی و اطلاعات ونوآوری و اتبکار و اجرا بعنوان ویژگی های سازمان یادگیرنده اشاره کرده اند پژوهش حاضر به مطالعه ویژگی های یاد شده در یک سازمان آموزشی پرداخته است روش پژوهش توصیفی از نوع زمین ه یابی و ابزار پژوهش پرسش نامه ای بود که در بین مدیران سازمان اجرا شده است با توجه به محدود بودن جامعه آماری سعی شده کل مدیران بعنوان نمونه در نظر گرفته شوند برای تجزیه و تحلیل سوالات پژوهش از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است یافته های پژوهش نشان داد سازمان یاد شده که از لحاظ آموزشی داعیه یاد دهندگی دارد در حال حاضر از لحاظ سازمانی به میزان خیلی کمی از ویژگی های سازمان یادگیرنده برخوردار است و با وضعیت مطلوب خود فاصله زیادی دارد در پایان بر مبنای نتایج پژوهش پیشنهادهایی به منظور تحول به یک سازمان یادگیری ارائه شده است | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش عالی؛ اولویت گذاری؛ توسعه سازمانی؛ سازمان یادگیرنده؛ مدیریت تغییر؛ یادگیری سازمانی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
One of Models which has operationally paid to cognition and defenition of learning organization characteristics is Wick and Leon’s Model. Both of them by extended studies in successful companies has pointed to prominent characteristics such leader with vision, plan / Metrics, information, inventiveness, implementation as learning organization characteristics. This study has proceed to mentioned characteristics in educational organization. Methodology of this descriptive research includes survey and the Majer tool is a questionnaire which has been done among organizational Managers. Regarding statistical universe’s limitation ‘all of Managers has been considered within the sample. For analysis of research questions, It has been used: descriptive statistic (frequency, mean standard deviation) and inferential statistic. The result pointed out that aforesaid that organization claiming teaching possesses only a few of necessary learning organization characteristics, so it’s far away from desired condition. At the end on the basis of achieved results in order to change to a learning organization, some suggestion has been presented. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
change management, Development, Higher Education, Learning Organization, Organizational, organizational learning | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,047 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,075 |