تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,572 |
تعداد مقالات | 71,031 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,501,223 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,764,601 |
تأثیر تمرین از راه شنوایی بر مهارت های کلی زبان | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 10، دوره 7، شماره 12، فروردین 1381 اصل مقاله (279.71 K) | ||
نویسنده | ||
اقدس دستغیب* | ||
چکیده | ||
یکی از روش های اساسی آموزش زبان "روش یادگیری به طو ر طبیعی " است. این روش، با نظریهء نظریه پردانی به نام، کراشن (2- 1981)، ارتباط نزدیک دارد. در نظریهء این دانشمند، دو نوع یادگیری زبان أ+، !ا acquisition,learningبا تفاوت ها و خصوصیات مشخص، بیان شده است. از این دو نوع یادگیری، نوع دوم یعنی،acquisitionرا, جهت مهارت در بیان، ارتباط شفاهی و به طورکلی مهارت به شکل طبیعی، مؤثرتر می دانند و برای وصول به آن تمرین شنوایی را عامل بسیار موثری به حساب می آورند. در طرح پژوهشی حاضر که با استفاده از فرضیهء کراشن انجام گرفته، دو گروه مشابه، یکی گروه أزمایشی و دیگری گروه کنترل شرکت داشته اند. هر دو گروهء آزمایش اول و دوم را انجام داده و نمرات آنها به صورت آماری محاسبه شده است. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که تمرین از راه شنوایی تأثیر مثبتی بر مهارت های کلی افرایی تحت آزمایش نداشته است. این نتیجه احتمالأ به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید در مطالعات بعدی مد نظر قرارگیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
درک مطلب؛ روش یادگیری؛ زبان آموزی؛ زبان د وم؛ شنوا یی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The present study was conducted to investigate the role of listening in the acquisition of a second language. The basic principle of natural language learning, which is most closely associated with Krashen’s monitor model, is the distinction he has drawn between acquisition and learning. Acquisition is considered to be implicit, subconscious and follows a fairly stable order of acquisition of structure. Learning, however, is explicit, conscious and does not contribute directly to acquisition of language and performance. For a second- language learner practice in listening is advocated before production by supporters of this view. Students participating in this study were two homogeneous groups with similar backgrounds. The instruments used consisted of a written proficiency test and series of taped listening comprehension drills. An experimental design was used and the students were randomly assigned to experimental and control groups. The data were analyzed using a test which indicated that the difference among the mean scores on the tests was not significant. This could be due to various factors which have to be carefully controlled if similar studies are to be carried out. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Acquisition, first language, learning, listening comprehension, Second language | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,158 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 988 |