تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,579 |
تعداد مقالات | 71,071 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,680,606 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,911,101 |
رشد زبان و فرضیه های زبان آموزی کودک | ||
مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود) | ||
مقاله 15، 159-158، شماره 0 - شماره پیاپی 994، شهریور 1380 اصل مقاله (727.53 K) | ||
نویسنده | ||
دکترمهدی مشکوة الدینی* | ||
چکیده | ||
در این مقاله چگونگی ویژگیهای ذهن کودک در ارتباط با آغاز و رشد زبان برپایه سه فرضیه عمده یعنی فرضیه اسکینر باعنوان((شرطی شدگی رفتار زبانی)) ‘ فرضیه پیاژه با عنوان((زبان آموزی و بناگرایی شناخت )) و فرضیه چامسکی با عنوان((ذاتی گرایی زبان)) ارائه و بررسی می شود. پس از ارائه هر فرضیه کمبودها و نارساییهای آن براساس نظر پژوهشگران دیگر بیان می گردد. در این مقاله ‘ همچنین نقاط قوت فرضیه های یاد شده به ویژه فرضیه ذاتی گرایی زبان ارائه شده است | ||
کلیدواژهها | ||
زبان آموزی؛ فرضیه ها | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
In this article the quality of child mind in connection with the initiating of language and its development, that is laid on three basis theories, is considered. These theories are: Skiner' s theory that is conditioned language behavier, piaget' s theory; langage acquistion and constructing of recognition and chomsky's theory that is naturalizing of language. After presentation of every theory its deficits and problemes are discussed according to the new views of researchers. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Acquisition, Child, Development, Language, Theory | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,971 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,309 |