تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,097,386 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,205,156 |
طراحی و تبیین مدلی برای توسعه دانشگاه مجازی در ایران | ||
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" | ||
مقاله 1، دوره 3، شماره 3 - شماره پیاپی 1059، مهر 1384 اصل مقاله (766.39 K) | ||
نویسندگان | ||
دکتر امیر مانیان؛ دکتر غلامعلی منتظر؛ دکتر حمید پزشک؛ محمد موسی خانی* | ||
چکیده | ||
پیشرفت شگرف فناوری اطلاعات،بسیاری از محدودیتها،بویژه محدودیتهای زمانی و مکانی در امر آموزش و یادگیری را برطرف نموده و با ایجاد مفاهیمی از قبیل یادگیری مجازی،آموزش مجازی و دانشگاه مجازی،محیط آموزش را دستخوش تحول و گسترش پرشتابی نموده است.نظام آموزش عالی با استفاده از دانشگاه مجازی نه تنها میتواند امکان دسترسی همه علاقه مندان به یادگیری را فراهم نماید بلکه میتواند موضوعاتی چون توسعه یادگیری گروهی،آموزش و یادگیری براساس توانایی افراد،تمرکز بر تولید دانش بجای انتقال یک سویه آن، ارزیابی تکوینی و پایانی،جایگزینی دانشجو محوری با استاد محوری،افزایش تعامل بین دانشجویان و بین استاد و دانشجو وشکل گیری جوامع پژوهشی را تحقق بخشد. تحقیق حاضر با استفاده از روش تحلیل عاملی تاییدی مدلی را برای((توسعه دانشگاه مجازی در ایران))طراحی نموده و روابط علی بین متغیرهای آنرا با استفاده از روش تحلیل مسیر،مورد تبیین و آزمون قرار داده است . | ||
کلیدواژهها | ||
ارتباطات کامپیوتری؛ تحلیل مسیر؛ جامعه پژوهشی؛ دانشگاه مجازی؛ یادگیری سازاگرا | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The surprising development of information technology has transcended confines such as time and situation as regards education and learning. This technology has accelerated the learning and education rate by revolutionizing the education settings and bringing virtual learning, virtual teaching and virtual universities into existence. The higher education system, by the means of virtual universities, not only can make it accessible for education seekers to receive education much more easier than before, but also It is the cause root of developing issues such as to extend group education, to learn and to teach according to individual talents, to focus on generating knowledge rather than on its one-way transmitting, to evaluate the final amount of acquired knowledge, to substitute teacher-oriented system for that of student-oriented, to grow the teacher-students and students-students transactions and finally to form research associations. In the present article the assertional method of factorial analysis has been implemented to design a model aimed at developing virtual universities in Iran, and has analyzed the demonstrations of variables by the means of path analysis method. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
computer relations, constructive learning, Path analysis, research association, Virtual University | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,988 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,713 |