تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,524,491 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,785,010 |
ظرفیت باربری کمانشی ورقهای خورده شده | ||
نشریه دانشکده فنی | ||
مقاله 4، دوره 34، شماره 2 - شماره پیاپی 1149، شهریور 1379 اصل مقاله (568.89 K) | ||
نویسندگان | ||
محمدرضا بهاری؛ علی اکبر رحمتی پور* | ||
چکیده | ||
در این مقاله رفتار یک ورق با ضخامت متغیر و با لبه های مفصلی تحت تاثیر بارهای فشاری صفحه ای به کمک روش انرژی ،تفاوتهای محدود و المانهای محدود تحلیل گردیده و پارامترهای موثر در تعیین ظرفیت باربری ورق مورد بحث قرار می گیرند. این عوامل عبارتند از:موقعیت خوردگی در سطح ورق،سطح خورده شده و ضخامت ناحیه خورده شده ورق که با تغییر هر کدام از آنها تأثیر مربوطه در ظرفیت باربری ورق مطالعه گردیده و بحرانی ترین نوع خوردگی در یک ورق ارائه می گردد. برای این منظور در ابتدا بار بحرانی ورق که پارامتری اساسی برای تعیین باربری فشاری آن می باشد به کمک روش انرژی و تفاوت محدود بدست می آید. واضح است که خوردگی در ورق باعث تغییر موقعیت میان صفحه گردیده و صفحه مسطح به صفحه نامسطح تبدیل میشود بطوریکه ضخامت ورق در ناحیه خوردگی کاهش می یابد. بنابراین تغییر شکلهای عمود بر صفحه ورق ایجاد میشود ومتناسباً تنشهای خمشی اضافی را در ورق باعث می گردد. در این حالت با روش اجزاء محدود و به کمک نرم افزار ALGOR رفتار غیرخطی هندسی و مادی ورق ردیابی می گردد و تأثیر پیشرفت خوردگی در باربری ورق بررسی می گردد. | ||
کلیدواژهها | ||
آنالیز غیرخطی؛ تفاوت های محدود؛ خوردگی؛ کمانش؛ ورق | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The paper presents an investigation on the behavior of a plate with variable thickness and simple boundaries under inplane compressive loads using energy, finite differences, and finite elements methods. The more important parameters affecting such behavior, are the spatial location of the corrosion patch, the corroded surface and thickness at corroded place. These are studied through changing them at practical ranges, and the more crtical cases are indicated. At first the critical load of plate is calculated using energy and finite differences methods which is a basic parameter in all such studies. To consider the effect of midplane variation due to corrosion, FEM is employed via ALGOR software. The geometric and material non-linearity are taken into account and the effect of progressive corrosion on gradual strength reduction is traced. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
ALGOR | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,422 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 841 |