![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,563 |
تعداد مقالات | 70,847 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,964,232 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,187,756 |
ریشههای تاریخی و آثار تربیتی اعقتیاد به برگزیدگی در آیین یهود | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 8، دوره 34، شماره 1 - شماره پیاپی 1444، تیر 1383 اصل مقاله (608.63 K) | ||
نویسنده | ||
شهین ایروانی* | ||
چکیده | ||
در طول تاریخ قوم یهود همواره نسبت به دیگر اقوام و ادیان مدعی برگزیدگی بوده است. به همین دلیل، دیانت و قومیت در این دین بر هم انطباق دارد و یهودیت باید همواره در انحصار قوم باقی بماند. نبوت در انحصار یهود است و انبیای غیر اسرائیلی فاقد سلامت هستند. روز جزا روز انتقام از دشمنان یهود است و بنی اسرائیل به مثیاق با یهوه مخصوص شدهاند تا به ارض موعود برسند. حاصل آنکه در تعلیم و تربیت یهود، هدف بر ایجاد هویت قومی متمرکز است و تربیت سیاسی و اجتماعی بر حفظ خود و کسب قدرت پنهان برای تحقق آرمان برگزیدگی استوار است، و مهمتر از همه، چهره مخدوش شخصیتهای الگویی در تعلیم و تربیت یهود است که تلاشی نیز برای توجیه و اصلاح آن توسط علما انجام نمیشود. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش و پرورش؛ آیین یهود؛ برگزیدگی؛ تاریخ | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
During the centuries Jews have claimed and believed that they are selected by God (yahooveh). It causes to relate their religion to their race and so Judaism has remained only for them, and others were prohibited it. Jews believe that prophecy was allocated for them and non-Israelit prophets were not pure and valid and resurrection is the day of vegeance from Jews enemies. Education end of Judaism emphasizes national identification of Jewish people and some of their educational patterns are not acceptable countenanus compared to the educotional principles. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Educational analysis, Jews, Judaism | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,336 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,117 |