
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,623 |
تعداد مقالات | 71,544 |
تعداد مشاهده مقاله | 126,886,666 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 99,929,849 |
روش توسعه تجربی | ||
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" | ||
مقاله 6، دوره 4، شماره 2 - شماره پیاپی 1674، خرداد 1385 اصل مقاله (232.92 K) | ||
نویسنده | ||
محسن رضایی* | ||
چکیده | ||
نیروهای مسلح ایران در جنگ عراق توانستند یک شکست قطعی را تبدیل به یک پیروزی عظیم نمایند. آنها نه تنها توانستند تمامی سرزمینهای اشغالی را آزاد کنند، بلکه با کسب پیروزی سیاسی جنگ را به پایان رساندند. موفقیت نیروهای مسلح ایران با روش توسعه تجربی حاصل شد. این روش را که روش توسعه تجربی «شهید باقری» نام گذاری می کنیم، موجب تدوین یک نظام دفاعی شامل اندیشه دفاعی، اصول و قواعد عملیات، دکترین نظامی و اصول و قواعد رزم برای ایران گردید،که با کمک این نظام دفاعی اولاً یک ارتش انقلابی ساخته شد، ثانیاً ارتش کلاسیک و قدیمی ایران متحول شد، ثالثاً تمامی سرزمین های اشغالی آزاد گردید و رابعاً جنگ با یک پیروزی سیاسی (قطعنامه 598) به پایان رسید. | ||
کلیدواژهها | ||
تعامل چالشی؛ توسعه تجربی؛ دانش تجربی؛ دکترین بهمن؛ یادگیری عینی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
Iran's military forces transformed a crucial failure to a great victory in war between Iran and Iraq .Not only could they free the occupied lands, but also ended the war by achieving a political victory. Iran's military triumph was culminated through the practical development approach. Having entitled this method as " Shahid Bagheri" practical development methodology provided a defending system including defensive strategy, operation rule sand principles, military doctrine and war rules and basics. In which thru the help of this defending system , first a revolutionary army way made. Second the old and classical Iranian army revoltued. Third , the entire occupied lands freed and fourth war ended by a political victory (598 resolution) | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Bahman doctorine, Challenge Interactions, Objective Learning, Practical Development, Practical Knowledge | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,829 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,698 |