تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,504 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,123,203 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,231,224 |
Identifying Critical Success Factors of Knowledge Management System in Academic Centers & Faculties of Tehran | ||
Journal of Information Technology Management | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 3، آبان 2009 اصل مقاله (758.19 K) | ||
نویسندگان | ||
Farajollah Rahnavard؛ Asghar Mohammadi | ||
چکیده | ||
In the third millennium, we observe rapid changes in technologies and intense complexity in environment. In such an environment, developing competitive advantage necessitates new kind of organizations which are capable of knowledge creation. Hence, it is expected that managers to have a deep perception of prerequisites of knowledge management and enhance the organizational performance through investment in knowledge-based projects. The most important pace in this regard is to recognize the effective factors in implementation of knowledge management. This research has focused on critical success factors (CSFs) of knowledge management system in public administration faculties and higher education institutes in Iran. Findings is indicative of following key factors: 1) Human resource development; 2) knowledge-oriented strategic direction; 3) information system infrastructures; 4) participative culture; 5) benchmarking; 6) knowledge evaluation and transformation; and 7) people involvement. | ||
کلیدواژهها | ||
Critical Success Factors؛ Information infrastructure؛ Knowledge management system؛ Participative Culture؛ Strategic direction | ||
عنوان مقاله [English] | ||
شناسایی عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت دانش در دانشکدهها و مراکز آموزش عالی تهران | ||
نویسندگان [English] | ||
فرج اله رهنورد؛ اصغر محمدی | ||
چکیده [English] | ||
با ورود به هزاره سوم شاهد تغییرات سریع در فنآوریها و شدت پیچیدگی محیط هستیم. در چنین شرایطی، ایجاد مزیت رقابتی استراتژیک نیازمند نوع جدیدی از سازمانهاست که قابلیت ایجاد دانش کیفی را داشته باشند. به همین دلیل از مدیران انتظار میرود که درک عمیقی از تحولات سازمانی داشته باشند و عملکرد سازمانها را از طریق سرمایهگذاری در پروژههای مبتنی بر دانش ارتقاء دهند. مهمترین گام در این خصوص بررسی عوامل موثر در پیاده سازی مدیریت دانش و شناسایی تنگناهای آن است. در این مقاله عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت دانش در دانشکدهها و مراکز آموزش عالی تهران بررسی و شناسایی شدهاند. نتایج تحقیق نشان میدهد که عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت دانش در دانشکده ها و موسسات آموزش عالی تهران عبارتند از: توسعه منابع انسانی، جهت گیری استراتژیک دانایی محور، زیر ساخت سیستمهای اطلاعاتی، فرهنگ مشارکتی، الگوگیری، ارزیابی و انتقال دانش، و درگیری افراد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
جهت گیری استراتژیک, زیرساخت اطلاعاتی, سیستم مدیریت دانش, عوامل کلیدی توفیق, فرهنگ مشارکتی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,349 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 18,209 |