تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,096,912 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,204,488 |
Applying Revenue Management in Tehran-Mashhad Route, Ghazal Trains | ||
Advances in Industrial Engineering | ||
مقاله 1، دوره 43، شماره 1 - شماره پیاپی 168451، اسفند 2009 اصل مقاله (381.76 K) | ||
نویسندگان | ||
Mohsen Pour Seyed Aghaee؛ Saeed Khedmatloo؛ Siavash Azarmi | ||
چکیده | ||
Revenue management is the process of accepting or ordering which increases gained revenue by using different techniques of pricing and selling capacity. This technique has improved greatly in service sector specially passenger section. In this article, the process of selling ticket in Tehran-Mashhad route for Ghazal passenger train is modeled by two methods: static multi class and heuristic EMSR-b that is one of the revenue management models. Finally both models are run 30000 times and the results in comparison with current revenue show potential for 8 to 10 billion Rial increase in revenue annually which is very economic even by taking into consideration the costs of implementing the project. By deeper studies especially in the field of network models for revenue management, it is possible to increase the revenue in the whole network of Ghazal passenger trains. | ||
کلیدواژهها | ||
EMSR-b؛ Rail Way؛ Revenue management؛ Static Multiple Class؛ value function؛ Yield Management | ||
عنوان مقاله [English] | ||
طراحی مدل مدیریت درآمد در شرکتهای حمل و نقل عمومی: موردکاوی قطار غزال تهران- مشهد | ||
نویسندگان [English] | ||
محسن پورسیدآقایی؛ سعید خدمتلو؛ سیاوش آزرمی | ||
چکیده [English] | ||
" مدیریت درآمد" فرآیند پذیرش یا سفارش است که با بهکارگیری تکنیکهای مختلف قیمتگذاری و فروش ظرفیت، به کسب درآمد بیشتر می-پردازد. تاکنون، این فرایند در صنایع خدماتی به ویژه حمل ونقل مسافر، پیشرفت چشمگیری داشته است. در این مقاله به مدلسازی نحوه فروش بلیط قطار مسافربری غزال در مسیر تهران- مشهد به دو روش استاتیک چند کلاسه و روش هیوریستیک EMSR-b که از انواع مدلهای مدیریت درآمد هستند، پرداخته شده است و در پایان، هر دو مدل سیهزار مرتبه شبیهسازی و نتایج به دست آمده با مقایسه با درآمد فعلی، بررسی شده است. با اعمال هر کدام از سیاستها و بررسی آن در زمان اجرا با اعمال بازخوردهای لازم میتوان در حدود هشت میلیارد تا 10 میلیارد ریال در سال افزایش درآمد کسب کرد؛ که با درنظرگیری هزینه انجام شده، بسیار به صرفه به نظر میرسد. با بسط و گسترش مطالعات و مطالعهی بیشتر در مدلهای شبکهای مدیریت درآمد، میتوان درآمد را در کل شبکهی حرکت قطارهای غزال، افزایش چشمگیری داد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
تابع ارزش, مدل استاتیک چند کلاسه, مدل درآمد مورد انتظار از صندلی نهایی ورژنb, مدیریت درآمد | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,137 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,615 |