تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,504 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,123,258 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,231,240 |
بررسی تأثیر مطابقت میان سبکهای تدریس و یادگیری بر عملکرد درسی دانشجویان(مطالعة موردی: دانشکدههای کشاورزی و منابعطبیعی دانشگاه کردستان) | ||
تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران | ||
مقاله 16، دوره 40، شماره 2 - شماره پیاپی 184071، شهریور 1388 اصل مقاله (196.04 K) | ||
نویسندگان | ||
فرزاد اسکندری؛ مهدی صالحی | ||
چکیده | ||
با هدف شناسایی سبکهای تدریس و یادگیری مدرسان و دانشجویان دانشکده کشاورزی و منابعطبیعی دانشگاه کردستان و بررسی تأثیر مطابقت/عدم مطابقت سبکهای تدریس و یادگیری بر عملکرد درسی دانشجویان، از یک طرح شبهآزمایشی پسآزمون استفاده گردید. ابزار استفاده شده در این تحقیق پرسشنامة سبکهای تدریس و یادگیری Kolb بود. دادههای گردآوری شده از طریق نرمافزار SPSS و با به کارگیری شاخصهای آمار توصیفی، آزمونT استیودنت، و تحلیل واریانس چند متغیره تجزیه و تحلیل گردید. نتایج حاصله نشان داد که در میان دانشجویان دختر، سبک غالب یادگیری سبک "جذب کننده" و در میان دانشجویان پسر سبک غالب یادگیری سبک "انطباق یابنده" است. همچنین نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که سبک غالب تدریس در میان مدرسان دانشکدههای مذکور، سبک تدریس "جذب کننده" میباشد که عمدتاً با سبکهای یادگیری دانشجویان دختر مطابقت دارد تا با سبکهای یادگیری دانشجویان پسر. نتایج آزمونT نشان داد که مطابقت میان سبکهای تدریس- سبکهای یادگیری بر عملکرد درسی دانشجویان تأثیر مثبت و معنیداری دارد. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که اگر مدرسان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی بتوانند سبکهای تدریس خود را با سبکهای یادگیری دانشجویان متناسب سازند، دانشجویان آنان از عملکرد درسی مطلوبتری برخوردار خواهند شد. از نتایج این تحقیق میتوان جهت بهبود فرایند تدریس و یادگیری در دانشکدة کشاورزی و منابعطبیعی دانشگاه کردستان استفاده کرد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزشعالی کشاورزی و منابعطبیعی؛ سبکهای تدریس؛ سبکهای یادگیری؛ عملکرد درسی؛ یادگیری تجربی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Influence of Congruent- Incongruent Teaching and Learning Style on Student Performance( Case:Colleges of Agriculture and Natural Resources of Kurdistan University) | ||
نویسندگان [English] | ||
Farzad Skandari؛ Mahdi Salehi | ||
چکیده [English] | ||
Based on Kolb’s theory of learning and teaching a Post-test Group Design was applied to investigate the effect of congruent/ incongruent teaching and learning styles on students’ performance at the faculties of Agriculture and Natural Resources at the University of Kurdistan, Iran in 2007. Using SPSS software descriptive statistics, T- test and MANOVA were employed in analyzing the data. Results showed that: 1- the dominant learning styles among male and female students are Accommodator and Assimilator ones respectively; 2- the main teaching style among teachers is Assimilator which is in line with the female students' learning style; 3- Congruency between teachers’ learning style and students’ learning style exerts a positive significant effect on students’ performance. The result could be used to improve the quality of teaching and learning at the faculties of Agriculture and Natural Resources at the University of Kurdistan, Iran. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Experiential learning, Higher education in agriculture, Learning style, Student performance, Teaching style | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,497 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,038 |