تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,572 |
تعداد مقالات | 71,020 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,495,981 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,757,949 |
بررسی اثرگذاری شخصیت و روش مدرسان کارآفرینی بر انگیزش دانشجویان در راهاندازی کسبوکار جدید | ||
فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی | ||
مقاله 4، دوره 3، شماره 1 - شماره پیاپی 7، خرداد 1389، صفحه 95-115 اصل مقاله (236.92 K) | ||
نویسندگان | ||
کامبیز طالبی1؛ محمد رضا زارع یکتا2 | ||
1استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران | ||
2کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی | ||
چکیده | ||
توسعهی کارآفرینی از نیازهای اساسی برای توسعهی کشورها در همهی زمینههای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی در عصر حاضر بوده و تجربه نشان داده است که در توسعهی کارآفرینی، آموزش در کنار سایر عوامل تسهیلکننده، جایگاهی منحصر به فرد دارد. با وجود این که تاکنون تحقیقهای بسیاری در زمینهی آموزش کارآفرینی انجام شده و روابط میان آموزش و موفقیت در امر کارآفرینی و ایجاد کسبوکارهای جدید به تفصیل بیان شده اما تحقیقهای قابل توجه در زمینهی شیوهی تدریس مباحث کارآفرینی و ویژگیهای مدرسان این رشته وجود نداشته و یا بسیار کم است. از طرفی ایجاد انگیزه در دانشجویان بهمنظور افزایش بهرهوری آنها، با استفاده از نظامهای مختلف از مهمترین وظایف مدرسان است. در این تحقیق که طی دو سال در یکی از واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام شده و جامعهی آماری آن 216 نفر بوده و همگی آزمون شدهاند، به بررسی صفات شخصیتی و انگیزشی مدرسان کارآفرینی همچون موارد زیر پرداخته شده است: ابتکار عمل، قاطعیت، اعتماد به نفس، مهارتها، تجربه کارآفرینی، تسلط بر مثالها و مصداقهای عینی، شناخت محیط کسبوکار، آشنایی واقعیتهای موجود و کمبودها،آگاهی از موانع ورود، شیوهی تدریس مباحث مختلف در این واحد درسی. همچنین روابط عوامل یادشده با ایجاد انگیزه در دانشجویان برای راهاندازی کسبوکار با آزمونهای میانگین، همبستگی و رتبهبندی فریدمن بهوسیلهی نرمافزار SPSS اجرا، محاسبه و بررسی شدهاند. | ||
کلیدواژهها | ||
اثربخشی؛ انگیزش؛ شخصیت؛ طراحی آموزشی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی اثرگذاری شخصیت و روش مدرسان کارآفرینی بر انگیزش دانشجویان در راهاندازی کسبوکار جدید | ||
نویسندگان [English] | ||
کامبیز طالبی1؛ محمد رضا زارع یکتا2 | ||
چکیده [English] | ||
توسعهی کارآفرینی از نیازهای اساسی برای توسعهی کشورها در همهی زمینههای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی در عصر حاضر بوده و تجربه نشان داده است که در توسعهی کارآفرینی، آموزش در کنار سایر عوامل تسهیلکننده، جایگاهی منحصر به فرد دارد. با وجود این که تاکنون تحقیقهای بسیاری در زمینهی آموزش کارآفرینی انجام شده و روابط میان آموزش و موفقیت در امر کارآفرینی و ایجاد کسبوکارهای جدید به تفصیل بیان شده اما تحقیقهای قابل توجه در زمینهی شیوهی تدریس مباحث کارآفرینی و ویژگیهای مدرسان این رشته وجود نداشته و یا بسیار کم است. از طرفی ایجاد انگیزه در دانشجویان بهمنظور افزایش بهرهوری آنها، با استفاده از نظامهای مختلف از مهمترین وظایف مدرسان است. در این تحقیق که طی دو سال در یکی از واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام شده و جامعهی آماری آن 216 نفر بوده و همگی آزمون شدهاند، به بررسی صفات شخصیتی و انگیزشی مدرسان کارآفرینی همچون موارد زیر پرداخته شده است: ابتکار عمل، قاطعیت، اعتماد به نفس، مهارتها، تجربه کارآفرینی، تسلط بر مثالها و مصداقهای عینی، شناخت محیط کسبوکار، آشنایی واقعیتهای موجود و کمبودها،آگاهی از موانع ورود، شیوهی تدریس مباحث مختلف در این واحد درسی. همچنین روابط عوامل یادشده با ایجاد انگیزه در دانشجویان برای راهاندازی کسبوکار با آزمونهای میانگین، همبستگی و رتبهبندی فریدمن بهوسیلهی نرمافزار SPSS اجرا، محاسبه و بررسی شدهاند. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,591 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,131 |