تعداد نشریات | 158 |
تعداد شمارهها | 6,230 |
تعداد مقالات | 67,759 |
تعداد مشاهده مقاله | 115,129,067 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 89,896,256 |
ارائه یک چارچوب نظری در خصوص تبیین شاخصهای عملکردی در نظام آموزش عالی | ||
فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود) | ||
مقاله 8، 33 و 34، شماره 0 - شماره پیاپی 1000119، تیر 1375 اصل مقاله (642.39 K) | ||
نویسنده | ||
عباس خورشیدی* | ||
چکیده | ||
این مقاله به ارائه یک چارچوب نظری در خصوص شناسایی و نقش شاخصهای عملکردی در ارزشیابی دانشگاه های و موسسات آموزش عالی اختصاص دارد. ابتدا نقش و اهمیت شاخص های تبیین شده است و جزئیات شاخص های عملکردی تحلیل گردید ، و به صورت یک چارچوب نظری ارائه شده است. در این راستا شاخصهای مربوط به خصوصیات تدریس، نتایج نمرات ، هزینه سرانه، ارزش افزوده، نرخ بازگشت پذیری، میزان افت تحصیلی، اشتغال فارغ التحصیلان ، ارزیابی توسط دانشجو و همکاران، تعداد دانشجوی پژوهشگر، تعداد انتشارات، کیفیت پژوهش مبتنی بر نقل قول و عوامل موثر در انتشارات ، درامد پژوهشی ، بررسی توسط گروه های متجانس ، درجه معرفت، مقبولیت و برجستگی مورد توجه و تحلیل قرار گرفته است . در پایان نیز به جمع بندی نتایج و توصیه های کاربردی پرداخته شده است. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Puting Forth a Theoretical Framework-for Determining the Distinctive Features of Performance Models in the Discipline of Higher Education | ||
چکیده [English] | ||
This essay is devoted to suggesting a theoretical framework for determining the role of applied measures. in evaluation of universities and higher educational institutions. To begin with, the role and importance of those measures have been determined and then the details of applied ones analyzed and suggested as a theoretical framework. In this respect the relevant indicators to the quality of teaching, scores, per capita cost, value added, revolving ratio of the educational dropoffs , job placement graduates, assessments made by students and colleagues, the number of students researchers, the humber of publications, the quality of researches on the basis of quotations and factors effective in publicatiors, research revenue, evaluation by homngeneous groups, degree of insight, acceptability and distinguishness, has been paid attention to and analyzed. At the end also a summery of conclusions and applied recommendations is discussed. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,913 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 987 |