تعداد نشریات | 158 |
تعداد شمارهها | 6,225 |
تعداد مقالات | 67,685 |
تعداد مشاهده مقاله | 114,999,033 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 89,673,951 |
طرحی مدل ریاضی برای سنجش بخش آموزش (بمنظور بهینه سازی در تجهیزات هنرستانهای فنی تهران) | ||
فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود) | ||
مقاله 13، 33 و 34، شماره 0 - شماره پیاپی 1000119، تیر 1375 اصل مقاله (802.97 K) | ||
نویسنده | ||
محمد مهدی مالکی* | ||
چکیده | ||
هنرستانهای فنی بدلیل تکیه بیشتر به آموزش عملی در کارگاه ها و آموزش بکار گیری تجهیزات ، هزینه های سرمایه ای بسیار بیشتری نسبت به دبیرستانها دارند و بر این اساس از پر هزینه ترین انواع آموزش به شمار می آیند. استفاده بهینه از تجهیزات آموزش در هنرستان موجب صرفه جویی های اقتصادی و افزایش بازدهی می شود. در این مقاله پژوهشی سعی شده روشهایی برای بهینه سازی استفاده از تجهیزات آموزشی در هنرستانهای فنی تهران با استفاده از روشهای کتابخانه ای و پژوهش های میدانی بدست آید. پرسشنامه تحقیق بین تمام هنرستانهای تهران توزیع گردید و پس از انجام مراحل جمع آوری اطلاعات ، مدل گسترده آن طراحی شده و اطلاعات جمع آوری شده به صورت ضرایب متغییرهای مدل قرار گرفت ، و به کمک نرم افزار LINDO حل گردید. مدل تحقیق از نوع برنامه ریزی عدد صحیح 1و0 می باشد که بدنبال یافتن روشی بهینه برای استفاده از تجهیزات ، تعیین ظرفیت نوع رشته در هر هنرستان است . مدل در سه سناریو مختلف شامل بهینه سازی وضع موجود ، بهینه سازی با توضیع متناسب و حداکثر توسعه طراحی شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که می توان با بکارگیری روش بهینه سازی ، میزان هنرجویان فعلی را با هزینه های سرمایه ای کمتر آموزش داد. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Designing a Mathematical Model for the Assessment of Educational Section | ||
چکیده [English] | ||
Vocational schools in comparison to high schools, due to their reliance to practical trainings in workshops and learning how to use the equipments need more capital investment and that is why they are considered to be among the most expensive educational institutions. The best use of training equipment in vocational schools lead to economic savings and increase of output. In this essay an attempt is made to propose . various methods for vocational schools to make the best use of training equipments in Tehran vocational schools by implementing library methods and field studies. The researching questionnaires are were distributed among the Tehran vocational schools and after having collected the questionnaires and extracted information from them ; a broad model was designed based on the collected information. These data formed the basis for the model the form of variable coefficients and were processed by Iindo software. The model of research is a kind of "programs constituted by the round numbers of 0-1. The purpose of this model is to find a way for maximizing •the ' utilization .of equipments, determination of capacities and the type of field of studies, in every vocational school. The model is designed in form of three different senarios including; changing the existing codition to the best possible one, maximizing the utilization of equipments through suitable distribution of facilities and the mazimumexpansion. The results of the researches prove that by implementing the maximization of utilization of methods, the existing scholars can be trained with' consumption of less capital. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,659 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 901 |