تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,105,028 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,210,642 |
تبیین جامع وضعیت ساختاری و فرایندی | ||
حرکت | ||
مقاله 12، دوره 36، شماره 0 - شماره پیاپی 1000259، شهریور 1387 اصل مقاله (161.41 K) | ||
نویسندگان | ||
محمد حسین رضوی؛ سعید صداقتی؛ محسن بلوریان* | ||
چکیده | ||
نتایج پـژوهش های انجام شده مؤید این واقعیت است که ساعات درس تـربیت بدنی به تنهایی نمی تواند برای دستیابی به اهداف عالیة تـربیت بدنی و ورزش مدارس مؤثر واقع شود. ازاین رو مسئولان باید از راهکارهای دیگری برای تحقق این امر استفاده کنند. یکی از این روش ها, تقویت و توسعة کانون های ورزشی است, ازاین رو هدف این پژوهش, تبیین جامع وضعیت کانـون های ورزشی دانش آموزی ایران از نظر اهداف, ساختار و فرایند فعـالیت ها و مقایسة آن با برخی کشورهای منتخب است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی و زمینه یـابی است و به شکل میدانی انجام گرفته و برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های محقق ساخته ویژة مدیران, مربیان و دانـش آموزان عضو کانون استفاده شده است. برای توزیع پرسشنامه ها به صورت تصادفی خـوشه ای از کل کشور, 9 استان انتخاب شدند. جامعة آماری پژوهش شامل کلیة مدیران (2258 نفر) و مربیان (12542 نفر) زن و مرد و دانـش آموزان دختر و پسر عضو کانـون های سراسر کشور (411855 نفر) در سال تحصیلی 84-1383 است. نتایج این پژوهش نشان داد, آگاهی مدیران کانـون های ورزشی از دانش عمومی و اصول مدیریت, تناسب حق الزحمة مربیان کانون ها با فعالیت های آنان, مناسب بودن فضای ورزشی مدارس برای انجام فعالیت کانـون های ورزشی ویژه مدارس در حد متوسط است. بین نظرهای مدیران و مربیان در خصوص وسایل لازم برای آموزش رشته های ورزشی در کانون, استفادة مربیان از طرح درس مدون برای آموزش رشتة ورزشی, نظارت مدیران بر نحوة فعالیت آموزشی مربیان, همکاری مسئولان تـربیت بدنی برای تهیة وسایل و تجهیزات ورزشی, وجود وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای انجام فعالیت کانـون های ورزشی ویژة مدارس تفاوت معنی داری وجود دارد (05/0 < ?). | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Students in Sport Centers Concerning the Objectives, Structure and Process of Activities and Comparing with Other Countries | ||
چکیده [English] | ||
Results of researches show that P.E. classes by alone cannot come up with the supreme objectives in schools. Thus, managers should use other strategies to gain this goal. One is to improve and develop sport centers. But these centers, with problems, couldn’t satisfy managers’ goals during the previous years. Therefore, the purpose of this research is to present comprehensive situation of the sport centers concerning the objectives, structure and process of the activities and to compare them with the centers in other countries. The present research is descriptive and survey performed in field. A researcher-made questionnaire for managers, coaches and the sport center member students were used to gather information. The questionnaires were distributed randomly and by cluster in nine provinces. The research statistical university were all male and female managers (2258) and coaches (121542) as well as students (411855) who were the sport center members during 1383-84 academic year. The results showed 1. The general management knowledge of managers and awareness of management prince, the balance between coaches’ activity and their wages, the space of the sport centers for schools are at middle level. 2. There are significant differences between managers and coaches’ views on necessary means and equipment for teaching sports, managers’ supervision over educational activities of the coaches, the P.E. managers for providing necessary sport means and equipment. The presence of the necessary means and equipment for the school sport center activity. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Sport Center, Goals, Structure, process, Means and Equipment, Managers, Coaches and Member Students | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,828 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,035 |