تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,106,360 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,211,691 |
تبیین و نقد نظریه ی انسان برتر نیچه و دلالت های آن در تعلیم و تربیت | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 5، دوره 37، شماره 1 - شماره پیاپی 1000294، آبان 1387 اصل مقاله (0 K) | ||
نویسنده | ||
unknown* | ||
چکیده | ||
مقالهی حاضر تلاشی برای تحلیل و نقد و تبیین افکار"نیچه" در قلمرو انسان شناسی است . نیچه فیلسوفی است که به مسائل گوناگون فلسفی و تربیتی توجّه کرده است, او علاقهی خاصّی نسبت به این مسائل دارد با در نظر گرفتن این حقیقت که در کشور ما تعدادقابل ملاحظه ای تحقیق در مورد انسان شناسی و تعلیم و تربیت از دیدگاه "نیچه" انجام نشده, تصمیم گرفته شد افکار این فیلسوف در قلمرو انسان شناسی و تعلیم و تربیت مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.او برخی روشهای تربیتی را برای رسیدن به مقام انسان برتر مطرح می کند از قبیل :استفاده از گفت و گو،تفکّر انتقادی، و خودانضباطی. فرضیه هایی که در این پژوهش ارائه می دهیم عبارتند از:1. هدف غایی تربیت از منظر"نیچه" ارتقای انسان به مقام انسان برتر است. 2. اصول از منظر نیچه شامل اصل آزادی، تداوم عمل مطلوب،تفکّر، اعتدال.می باشد.3. محتوای مورد تـأکید او: فرهنگ و هنر،تارسیخ،تربیت بدنی.است. 4. روشهای تربیتی مورد تـأکید او شامل: روش اجرای فعّالیّتهای مورد علاقه،روش خودکنترلی،روش تفکّر انتقادی،روش محوّل کردن وظیفه در حدّ توان،روش پرورش متوازن توانمندیها و استعدادها.است. انسان شناسی- انسان برتر- اهداف غایی-اهداف واسطهای- روشها- محتوا- نقد | ||
کلیدواژهها | ||
انسان برتر؛ انسان شناسی؛ اهداف غایی؛ اهداف واسطهای؛ روشها؛ محتوا؛ نقد | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Clarification and Criticism of Nietzches' Superman Theory and its implications for Education | ||
چکیده [English] | ||
The current article is an attempt toward analysis, criticism, and explanation of Nietzche's thought in the field anthropology, Nietzche is a Philosopher who has paied attention to different philosophical and educational issues, he had special interests towards these issues, Taking into consideration the fact that in our country are spectabale body of inguiery has not been conducted about Nietzches' anthropology and education, it was decided to investigate and analyze the thoughts of this philosopher in the area of anthropology and education. He discusses certain educational methods for reaching to the state of this superman such as the use of dialogue, critical thinking, and self discipline. The hypothesis forwarded in this research are: 1.Nietzche's educational goal is to elevation of humanity to the condition of the superman. 2.The content areas of concern for Nietzche include philosophy, cultural issues arts, leatritare, Asthetics, history, ethics and phisycal education. 3.His educational methods include dialogue, group disscution, and critical thinking, compensatory method, self discipline, self-control. The research method used has been the analytical and descriptive methods. The results of the research were that all of the mentioned hypothesis were found tobe true. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
aims, Anthropology, Content, critigu, Goals, method, Superman | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,269 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 25 |