تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,533 |
تعداد مقالات | 70,506 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,126,268 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,234,340 |
تحلیلی بر شیوه های مختلف تمرین ذهنی در اکتساب | ||
حرکت | ||
مقاله 7، دوره 27، شماره 27 - شماره پیاپی 1000446، خرداد 1385 اصل مقاله (306.33 K) | ||
نویسندگان | ||
رسول حمایت طلب؛ محمود شیخ؛ فضل الله باقر زاده؛ حسن عشایری* | ||
چکیده | ||
هدف از این تحقیق بررسی و مقایسه تاثیر شیوه های مختلف تمرین ذهنی و فیزیکی در اکتساب ، یادداری و انتقال مهارت حرکتی دانش آموزان و روش تحقیق از نوع نیمه تجربی است . به منظور تحقق اهداف تحقیق 64 دانش آموز پسر مقطع راهنمایی شهر تهران بوده که هیچ گونه سابقه آموزشی در زمینه مهارت ملاک ( پرتاب آزاد بسکتبال ) نداشتند ، به صورت تصادفی انتخاب شده و بر اساس نمرات پیش آزمون و ارزیابی توانایی تصویر ذهنی در 8 گروه 8 نفری همگن سازماندهی شدند . دانش آموزان پس از توجیه کلی در مورد چگونگی انجامتمرینات مربوط به هر گروه در خصوص مهارت ملاک ، تمرینات خود را به مدت 8 هفته ، هر هفته 3 جلسه و در هر جلسه 30 تکرار انجام دادند. جمع آوری اطلاعات لازم در خصوص چگونگی وضعیت و پیشرفت آزمودنی ها در مهارت ملاک ، با استفاده از آزمون پرتاب آزاد بسکتبال ایفرد از نقطه پنالتی صورت گرفته است . نتایج بررسی ها نشان داد که تمام شیوه های تمرینی مورد استفاده در این تحقیق با اکتساب ، یادداری و انتقال مهارت حرکتی آزمودنی ها تاثیر معنی داری داشته است . علاوه بر این تقدم تصویر سازی در ترکیب با تمرین فیزیکی بیشترین تاثیر را داشت. | ||
کلیدواژهها | ||
تصویر سازی درونی و بیرونی؛ تقدم و تاخر تمرین ذهنی؛ تلفیق تمرین فیزیکی وذهنی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
An analysis on different methods of mental practice in | ||
چکیده [English] | ||
- | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,101 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,115 |