
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,691 |
تعداد مقالات | 72,219 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,107,358 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 101,910,726 |
ارزشیابی آموزش ضمن خدمت طرح تکفا (مهارت واژهپردازی) از دیدگاه کارکنان// | ||
مدیریت دولتی | ||
مقاله 4، دوره 4، شماره 9، فروردین 1391، صفحه 15-26 اصل مقاله (320.71 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jipa.2012.28724 | ||
نویسندگان | ||
میترا دانایی1؛ عبدالعظیم آجیلی2 | ||
1کارشناس ارشد رشته مهندسی کشاورزی ـ ترویج و آموزش کشاورزی. دانشگاه شهید چمران،، ایران | ||
2استادیار گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین ، ایران | ||
چکیده | ||
ارزشیابی دوره آموزشی (واژه پردازی) ضمن خدمت طرح تکفا(توسعه کاربردی فناوری اطلاعات) از دیدگاه کارکنان جهاد کشاورزی هدف اصلی این پژوهش بوده است. این پژوهش، توصیفی ـ پیمایشی بوده و جامعه آماری آن را 100 نفر از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی که در دوره آموزشی واژهپردازی شرکت داشتهاند، تشکیل داده بودند. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه و به روش سرشماری جمع آوری شد. متغیر وابسته، «اثربخشی» دوره آموزشی واژهپردازی، و متغیرهای مستقل شامل: جنسیت، سن، تحصیلات، سنوات خدمت، ارایه روشن اهداف و سرفصلهای آموزشی، رضایت از مربیان و آموزشگران دوره، محتوای آموزشی، روش آموزشی، محیط و امکانات آموزشی بوده است. ضریب آلفای کرونباخ برای متغیرهای مورد مطالعه، به طور متوسط 84 درصد شد. بین «اثربخشی» دوره آموزشی واژهپردازی طرح تکفا، با متغیرهای شخصی سن و سنوات خدمت رابطه منفی و معنیداری وجود داشت؛ اما با میزان تحصیلات افراد مورد مطالعه رابطه معنیداری دیده نشد. همچنین، با متغیرهای رضایت از آموزشگران، محتوا و روشها و وسایل کمک آموزشی با 99 درصد اطمینان، و با ارایه روشن اهداف و سرفصلهای دوره با 95 درصد اطمینان، رابطه مثبت و معنیداری وجود داشت. ولی، با متغیر محیط و امکانات دوره رابطه معنیداری دیده نشد. بین میانگین دو گروه زن و مرد شرکت کننده در دوره آموزشی، از نظر «اثربخشی» آموزش با 95 درصد اطمینان تفاوت معنیداری وجود داشت. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش ضمن خدمت؛ آموزشگران؛ اثربخشی؛ ارزشیابی؛ امکانات).؛ روش؛ محتوا؛ ویژگیهای آموزش (اهداف | ||
عنوان مقاله [English] | ||
In- Service Training Evaluation of Takfa Project (Word Skill) Via Staff Perspective// | ||
نویسندگان [English] | ||
Mitra Danaee1؛ Abdolazim Ajili2 | ||
چکیده [English] | ||
The goal of this study was to evaluate Word's in–service training of Takfa project (Development and Use of Information and Communication Technology Plan) via ministry of Jihade agricultural staff perspective. The methodological approach was Survey Research and the target population was one hundred (100) of staff in Jihad agricultural ministry who had attended in Word's in–service training program. Necessary information gathered via questionnaires. Dependent variable was Word's short-term effectiveness of Takfa project and independent variables were: gender, age, level of education, career, clear presentation of educational objectives and syllabuses, staff satisfied with educators, content, method and facility of education. The cronbach alpha average was 84 percent. The main results were as followed: results taken from computing correlation coefficient showed negative and statistically meaningful relation between the Word's short-term effectiveness of Takfa project and age, career. There was positive and statistically meaningful relation between the staff satisfied with educators, content and method of education with 99 percent of surety; Also, clear presentation of educational objectives and syllabuses with 95 percent of surety and Word's short-term effectiveness of Takfa project. Results taken from comparing mean, showed meaningful difference between the males and females groups attending in the Word's short-term effectiveness of Takfa project with 95 percent of surety. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Content, Education Characteristics (Objectives, Educators, Effectiveness, Evaluation, Facility)., In-service training, method | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,731 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,873 |