تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,525,447 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,787,797 |
تحلیل کاربست مولفههای سازمان یادگیرنده در سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی | ||
تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران | ||
مقاله 7، دوره 43، شماره 1، اردیبهشت 1391، صفحه 63-76 اصل مقاله (190.63 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/ijaedr.2012.30446 | ||
نویسندگان | ||
سمیه مصطفوی1؛ مهناز محمد زاده2؛ فاطمه احمدی3؛ حسین روحانی4 | ||
1دانشگاه تربیت مدرس، کارشناس ترویج و اموزش کشاورزی | ||
2عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور واحد مشکین شهر استان اردبیل | ||
3دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، کارشناس ارشد مدیریت کشاورزی | ||
4عضو هیات علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی شهید هاشمی نژاد مشهد | ||
چکیده | ||
امروزه با رشد سریع دانش و تکنولوژی، نهادینه کردن سازمان یادگیرنده در بین سازمانهای ارایه دهنده خدمات عمومی از اهمیت بیشتری برخوردار میباشد؛ چرا که این سازمانها میباید همگام با تغییرات سریع دانش و تکنولوژی بتوانند خدمات بهتری به ارباب رجوع خود ارایه دهند. یکی از این سازمانها که رسالت ارایه خدمات فنی، مشاورهای و آموزشیـ ترویجی را در زمینه کشاورزی بر عهده دارد سازمان جهاد کشاورزی میباشد. هدف از انجام این پژوهش تحلیل کاربست ابعاد مختلف سازمان یادگیرنده در سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی بود. این پژوهش از نوع کاربردی و غیر آزمایشی بود و به روش توصیفی- همبستگی انجام شد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه مدون (DLOQ) استفاده گردید. جامعه آماری این پژوهش، کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان خراسانرضوی)303 (N= بودند که 102 نفر از آنان با استفاده از فرمول کوکران بعنوان اعضای نمونه مورد مطالعه انتخاب شدند. نتایج پژوهش نشان داد که میانگینهای اکتسابی سازمان جهادکشاورزی استان خراسانرضوی در 28 مورد از مولفههای مورد سنجش، پایینتر از حد قابل قبول بود. همچنین مشخص گردید ابعاد یادگیری مستمر، گفتگو و یادگیری تیمی بیش از سایر ابعاد در سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی محقق گردیده است. نتایج آمار استنباطی نشان داد همبستگی معنی داری بین ابعاد مختلف سازمان یادگیرنده با میزان تسلط به زبان انگلیسی، میزان مهارتهای رایانهای و مهارتهای استفاده از اینترنت وجود دارد. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
An Analysis of the Application of Learning Organization Components in Jahad-e- Keshavarzi Organization in Khorasan-e-Razavi Province | ||
نویسندگان [English] | ||
Somayeh Mostafavi1؛ Mahnaz Mohammad Zadeh2؛ Fatemeh Ahmadi3؛ Hossein Rohani4 | ||
چکیده [English] | ||
Now-a-days, due to the quick growth of science and technology, institutionalization of learning organizations sounds as more important among public service organizations, and that is because they should be able to offer better services to their customers in accordance with the quick changes of science and technology. One of these organizations to be emphasized upon is Jahad-e-Keshavarzi Organization, supposed to offer technical, consulting and educating-extension services in the field of agriculture. The purpose of this study is an analysis of apllication of different aspects of learning organizations in Jahad-e-Keshavarzi in Khorasan-e-Razavi province. This work, being an applied and non-experimental study, was carried out through a descriptive-correlation research design, DLOQ questionnaire being utilized to collect the data. The statistical population consisted of a group of 102 people of experts of Jahad-e-Keshavarzi Organization in Khorasan-e-Razavi Province (N=303). The results of the study revealed that the means achieved by Jahad-e-Keshavarzi Organization of Khorasan-e-Razavi province in 28 out of 37 items were recorded as lower than the acceptable level. Moreover, it was revealed that the aspects of continuous learning, dialogue and team learning, achieved were more realized than any other aspect in Jahad-e-Keshavarzi Organization of Khorasan-e-Razavi Province. The results of analytical statistics indicated that there was a significant correlation observed between different aspects of Learning Organization, and English proficiency, computer skills, and Internet use. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
DLOQ questionnaire, Jihade-Keshavarzi Organization, Khorasan-e- Razavi Provine, Learning Organization | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,258 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,338 |