![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,684,076 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,913,577 |
- | ||
Journal of Entrepreneurship Research | ||
مقاله 6، دوره 1، شماره 1 - شماره پیاپی 1498، مرداد 2007 اصل مقاله (161.09 K) | ||
چکیده | ||
To be an entrepreneurial university nowadays seems to be an attractive, convincing, modern vision for many higher education institutions and their leaders. The article goes through reflections on who will say what to whom when using the expression “entrepreneurial university” and it will show that there are at least four debates about entrepreneurial challenges to universities. The first debate has to do with the production of knowledge and directs our attention to the changing mode of the production of knowledge. The other debate is looking at the changing position of knowledge-producing institutions and their interrelationship: the “Triple Helix” debate. The third debate refers to a demanding balance between the global and the regional mission of a university. The fourth debate can be seen as a reflection on the consequences of the first three debates: the employability debate. The final remark has to do with the danger of being misled by the careless use of the expression entrepreneurial without recourse to its semantic aura and connotations. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
چگونه یک دانشگاه کارآفرین باشیم؟ | ||
چکیده [English] | ||
امروزه، کارآفرین شدن دانشگاه، برای بسیاری از موسسات آموزش عالی و رهبران آنها، دیدگاهی نو، جذاب و حتمی الوقوع می باشد. این مقاله، مروری است بر این اندیشه که چه کسی، کجا و چه موقع و برای چه اشخاصی، عبارت دانشگاه کارآفرین را اعلام خواهد کرد و علاوه بر این، حداقل چهار مبحث از چالش های کارآفرین در دانشگاه را به تصویر می کشد. نخستین مبحث به تولید دانش مربوط می شود، توجه ما را به روش تولید دانش معطوف می دارد. مبحث دیگر به تغییر موضع موسسات تولید دانش و همبستگی و ارتباط آنها به مباحث سه گانه دیگر توجه می کند (این مطلب در کنفرانس بین المللی Triple Helix کپنهاگ عنوان شده است.) مبحث سوم به درخواست موازنه بین رسالت منطقه ای و رسالت جهانی دانشگاه ها مربوط می شود. مبحث چهارم به عنوان بازتابی از دست آوردهای مباحث سه گانه: احراز شایستگی و صلاحیت استعمال دانشگاه کارآفرین می تواند مورد نظر باشد. سخن آخر این که عدم توجه و بی دقتی در به کارگیری عبارت کارآفرینی و عدم توجه به ریشه ها و منابع و محدوده معانی بیان و مفاهیم آن، خطر گمراهی و دور شدن از مسیر اصلی را به دنبال خواهد داشت. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
تولید دانش, درک معانی متفاوت (کارآفرینی), رسالت دانشگاه, مبحث امکان وجود شرایط استخدام | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,901 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,364 |