تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,503 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,120,179 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,226,995 |
بررسی کارکردهای سیستم گلستان دانشگاه تهران از دیدگاه کارشناسان آموزش پردیس ها و دانشکده های دانشگاه تهران | ||
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" | ||
مقاله 4، دوره 11، شماره 3، مهر 1392، صفحه 77-93 اصل مقاله (295.55 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jomc.2013.36082 | ||
نویسندگان | ||
سید محمد محمودی1؛ غلامرضا جندقی2؛ زلفا حق گویان* 3؛ زهرا کریمی اصل4 | ||
1دانشیار دانشکدۀ مدیریت پردیس فارابی، دانشگاه تهران | ||
2استاد دانشکدۀ مدیریت پردیس فارابی، دانشگاه تهران | ||
3دانشجوی دکتری، دانشکدۀ مدیریت، پردیس فارابی، دانشگاه تهران | ||
4کارشناس ارشد مدیریت، پردیس فارابی، دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
هدف این تحقیق سنجش کیفیت سیستم گلستان دانشگاه تهران است، که پس از شناسایی ضعفهای آن، در جهت بهبود سیستم اقدام شود. نوع تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها، توصیفی - پیمایشی است. جامعة آماری را کارشناسان آموزش پردیسها و دانشکدههای دانشگاه تهران تشکیل دادهاند. در این تحقیق پس از شناسایی معیارها و شاخصهای ارزیابی سیستمهای جامع آموزشی، سیستم گلستان دانشگاه تهران را بر اساس این معیارها و شاخصها ارزیابی و تجزیه و تحلیل شد. برای گردآوری اطلاعات در زمینة مبانی نظری، تدوین مبحثهای نظری تحقیق و شناسایی ابعاد و شاخصها از مطالعة کتابخانهای استفاده شد. ابعاد شناساییشده عبارتاند از محتوا، انعطافپذیری، ساختار تشکیلاتی، سهولت کاربری، خدمات کاربری و شکل ظاهری. برای سنجش وضعیت این ابعاد در سیستم گلستان دانشگاه تهران پرسشنامهای تدوین شد که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت. در تجزیه و تحلیل دادهها برای بررسی وضعیت ابعاد و شاخصها از آزمون آماری تی استفاده شد. نتایج نشان داد که ابعاد ساختار تشکیلاتی و سهولت کاربری وضعیت متوسط دارند؛ وضعیت انعطافپذیری، خدمات کاربری و شکل ظاهری نامطلوب است؛ و محتوا وضعیت مطلوب دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
ابعاد ارزیابی؛ شاخص های ارزیابی؛ تجزیه و تحلیل؛ سیستم گلستان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Analysis and Evaluating of Quality of Tehran University Cohesive Training Systems | ||
نویسندگان [English] | ||
Seyed Mohammad Mahmoudi1؛ Gholamreza Jandaghi2؛ Zolfa Haghgooyan3؛ Zahra Karimi Asl4 | ||
1Associate Professor, Faculty of Management, University of Tehran, Farabi Campus | ||
2Professor, Faculty of Management, University of Tehran, Farabi Campus | ||
3Ph. D Student, Faculty of Management, University of Tehran, Farabi Campus | ||
4Master of management, Faculty of Management, University of Tehran, Farabi Campus | ||
چکیده [English] | ||
The aim of present research is to determine and prioritize criteria and scales of evaluating cohesive training systems. Present paper attempts to provide a paradigm for better devising of universities' cohesive training systems by identifying such scales. Its population includes elite training experts in the colleges and institutes affiliated to University of Tehran. It attempts to study domestic and foreign papers and to identify criteria and scales for evaluating cohesive training systems. Identified aspects include: content, flexibility, organizational structure, usage convenience, usage services and apparent form. By using the expert’s opinions, importance ratio of each one of scales and aspects is determined. Also for evaluating the status of these scales in golestan system of Tehran University a questionnaire is compiled. that its admissibility and permanence is confirmed. Then the questionnaire in a sample (of our case) is distributed. In data analysis, T-test: statistical test is used to examine the status of scales and aspects. The results of this test indicated that the organizational structure scales and usage convenience have middle status, the status of flexibility, usage services and apparent form is undesirable, and the content have a desirable status. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Evaluation scales, Evaluation criteria, Analysis, Golestan system | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,303 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,773 |