تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,099,282 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,206,824 |
Surveying eLearning Value Chain Models and offering Optimized Model (A Case Study in an Iranian University) | ||
Journal of Information Technology Management | ||
مقاله 10، دوره 5، شماره 3، بهمن 2013، صفحه 191-202 اصل مقاله (820.26 K) | ||
نوع مقاله: Research Paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jitm.2013.36522 | ||
نویسندگان | ||
Mansouri Mansouri* 1؛ katrin Riazi2 | ||
1Ph.D. Student in Higher Education Administration, University of Tehran | ||
2Master of Education, Islamic Azad University | ||
چکیده | ||
Nowadays, use of e-learning is one of the opportunities that information technology has provided for the teaching. Since the method of training has become an industry so the concepts of value and value creation in the value chain need to be reviewed and updated based on e-learning system components. In this paper, with the aim of offering optimized value chain in the comparative study of traditional and electronic learning value chain, important characteristics of an ideal value chain model, from the assessment of the needs phase to final assessment were extracted. Then by interviews, from different points of view and with 59 questions in three sections: general analysis and design, implementation and evaluation of a sample composed of students as clients, teachers, professionals, managers, suppliers and producers of content in the investigated university was surveyed. Finally, as the results of this survey, Optimized Value Chain model and its Application is presented for universities and higher education institutions seeking to enter the field of e-learning. | ||
کلیدواژهها | ||
value chain؛ Value Chain Models؛ E-learning؛ Higher Education؛ IT | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی مدلهای زنجیره ارزش در صنعت آموزش الکترونیکی و ارائه مدل بهینه (مطالعه موردی: یکی از دانشگاههای تهران) | ||
نویسندگان [English] | ||
سعیده منصوری1؛ کاترین ریاضی2 | ||
1دانشجوی دکترای مدیریت آموزش عالی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، ایران | ||
2کارشناس ارشد آموزش، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، ایران | ||
چکیده [English] | ||
امروزه یکی از فرصتهایی که فناوری اطلاعات و ارتباطات در اختیار مراکز آموزشی قرار داده، بهرهگیری از آموزش الکترونیکی است. از آنجاکه این شیوه آموزش، رفتهرفته به یک صنعت تبدیل شده است، بنابراین مفاهیم ارزش، خلق ارزش و زنجیره ارزش در آموزش سنتی نیاز به بازنگری و بهروزرسانی براساس اجزای تشکیلدهنده یک سیستم آموزش الکترونیکی دارد. در این پژوهش با هدف ارائه یک مدل بهینه زنجیره ارزش، ضمن بررسی مقایسهای مدلهای زنجیره ارزش موجود در آموزش سنتی و الکترونیکی، شاخصهای مهم یک مدل زنجیره ارزش ایدهآل، از مرحله نیازسنجی تا ارزیابی نهایی دورههای الکترونیکی استخراج شد و با استفاده از ابزار مصاحبه، از زوایای گوناگون و با طرح 59 سؤال در سه بخش کلی تحلیل و طراحی، اجرا و ارزیابی در جامعه پژوهشی متشکل از دانشجویان بهعنوان مشتری، اساتید، کارشناسان، مدیران، تأمینکنندگان و تولیدکنندگان محتوا در دانشگاه مورد مطالعه، نظرسنجی شد. در پایان، براساس نتایج حاصل از این نظرسنجی، مدل زنجیره ارزش بهینه و کاربردی برای استفاده در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی متقاضی ورود به عرصه آموزش الکترونیکی ارائه شده است. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
زنجیره ارزش, مدلهای زنجیره ارزش, آموزش الکترونیکی, آموزش عالی, فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,649 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 10,881 |