تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,096,784 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,204,179 |
ارزیابی شاخص های دانشگاه کارآفرین در دانشگاه مازندران بر اساس روش فازی | ||
فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی | ||
مقاله 11، دوره 7، شماره 2 - شماره پیاپی 24، تیر 1393، صفحه 369-388 اصل مقاله (555.97 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی - کمی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jed.2014.52066 | ||
نویسندگان | ||
حسین صمدی میارکلائی* 1؛ حسنعلی آقاجانی2؛ حمزه صمدی میارکلائی3 | ||
1کارشناس ارشد مدیریت دولتی، باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان، قائمشهر | ||
2دانشیار و عضو هیئتعلمی دانشگاه مازندران | ||
3دانشجوی دکتری مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران | ||
چکیده | ||
دانشگاه کارآفرین مفهومی جذاب و معرف دانشگاه هایی است که فرصتها، رویهها، فرهنگها و محیط های سودمندی را به منظور ترغیب و پذیرش کارآفرینی دانشجویان و دانش آموختگان فراهم میآورند. دانشگاه کارآفرین مکانی است که کارآفرینی بخشی از اساس نهادی آن است. در واقع، ظهور دانشگاه کارآفرین پاسخی به اهمیت روزافزون دانش در نظام ملی و منطقه ای نوآوری و ادراک جدید از دانشگاه است. هدف از پژوهش حاضر ارزیابی شاخصه ای دانشگاه هزاره سوم (دانشگاه کارآفرین) در دانشگاه مازندران از طریق سیستم استنتاج فازی است. روش این پژوهش از نظر نحوه گردآوری دادهها، روش پیمایشی و از نظر مقاصد پژوهش، کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق 75 نفر از استادان، متخصصان و مسئولان دانشگاه مازندران بودند، که برای نمونه گیری از روش سرشماری استفاده شد. در تحقیق حاضر، برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه دانشگاه کارآفرین گیب (2012) و به منظور تجزیهوتحلیل دادهها از آزمون فرضیه فازی استفاده شده است. یافته ها نشان داد که ویژگیها و شاخصهای دانشگاه کارآفرین در دانشگاه مازندران مؤلفه های چشم انداز، مأموریت و استراتژی دانشگاه؛ حاکمیت و اداره دانشگاه، ساختار و طرح سازمانی، چندرشته ای و فرارشته ای، قدرت نفوذ و استفاده از منابع متنوع، مدیریت ذینفعان و ارزشهای جامعه، دانشآموختگان، انتقال دانش، مرکز رشد، تأمین مالی مخاطرات در شرکتهای مشتق از دانشگاه، بینالمللی سازی و در نهایت آموزش کارآفرینانه و آموزش سرمایه گذاری در سطح نامناسبی قرار دارند. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش عالی؛ دانشگاه کارآفرین؛ دانشگاه هزاره سوم؛ کارآفرینی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Evaluation of Indexes of Entrepreneurial University With an Emphasis on Fuzzy Inference in University of Mazandaran | ||
نویسندگان [English] | ||
Hossein Samadi Miarkolaei1؛ Hasanali Aghajani2؛ Hamzeh Samadi Miarkolaei3 | ||
1Master of Public Administration, Member of Young Researcher Club | ||
2associate Professor and Faculty Member in University of Mazandaran | ||
3PhD. Student, Lecturer of Payame Noor University | ||
چکیده [English] | ||
The 'entrepreneurial university' is a personable concept which defines those universities providing opportunities, practices, cultures and environments to encourage student and graduate to entrepreneurship. They are universities where entrepreneurship is institutionalized in them. Indeed, the emergence of entrepreneurial university is a response to increasingly important of knowledge in local and national innovation system and new perception of university. The purpose of the present research is to evaluate Indexes and Features of the university of third millennium (entrepreneurial university) in university of Mazandaran, with fuzzy inference analysis. The study is an applied research the data was collected using survey method. Statistical population includes 75 persons of professors, specialists and administrators in Mazandaran University. The data was collected using Entrepreneurial University questionnaire designed by Gibb (2012) and analyzed by fuzzy hypothesis test. The findings showed that indexes and features of the entrepreneurial university in University of Mazandaran including vision, mission, strategy, governance, organizational structure, multidisciplinary and trans-disciplinary, leverage, public value and stakeholder engagement, alumni, knowledge transfer, incubation, venture funding of companies affiliated with the university, internationalization, and enterprise entrepreneurship education are in not desirable level. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Entrepreneurship, Entrepreneurial University, higher and education, university of third millennium | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,000 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,309 |