تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,098,327 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,206,003 |
بنچ مارکینگ و کاربردهای آن در سازمان (مطالعۀ موردی: طراحی و تدوین مختصات محلۀ سامانیافته در شهر تهران) | ||
مدیریت دولتی | ||
مقاله 9، دوره 7، شماره 2، تیر 1394، صفحه 353-372 اصل مقاله (290.32 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jipa.2015.54675 | ||
نویسنده | ||
بهزاد مشعلی* | ||
استادیار گروه مدیریت، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
شهرداری تهران در پایینترین سطح خود به چندین محله تقسیم میشود. برای اینکه شهرداری تهران بتواند خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه کند، باید مختصات محلۀ سامانیافته را طراحی کند. هدف این پژوهش ارائۀ راهکاری برای طراحی و تدوین مختصات محلۀ سامانیافته در کلانشهر تهران با استفاده از سازوکار بنچمارکینگ است. در پژوهش پیش رو، دادهها با اجرای مصاحبههایی گردآوری شدند و بهکمک روش دلفی و تحلیل محتوا به تجزیهوتحلیل دادههای یادشده پرداخته شد. با بررسی یافتهها این نتایج بهدست آمد: 1. برای طراحی و تدوین مختصات محلۀ سامانیافته در شهر تهران، میتوان از سازوکار بنچمارکینگ استفاده کرد؛ 2. در طراحی محلۀ سامانیافته باید ضمن تمرکز بر وظایف، بر فرایندهای انجام کار نیز توجه شود؛ 3. باید به شرکتهایی که این صنعت را پوشش میدهند، یعنی به شهرداریها، توجه کرد و سازوکاری با عنوان «خواهرخواندگی» را، بهبویژه خواهرخواندگی با شهرداریهای بزرگ دنیا، مانند نیویورک، لندن، توکیو و... را در دستور کار قرار داد. | ||
کلیدواژهها | ||
بنچمارکینگ؛ شهرداری تهران؛ محله؛ محلۀ سامانیافته | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Benchmarking and its applications in organizations (Case study: Designing the characteristics of organized inner- city area in Tehran city) | ||
نویسندگان [English] | ||
Behzad Mashali | ||
Assistant Prof., Faculty of Humanities, University of Science and Culture, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Tehran municipality, at the lowest level, has been divided to many inner- city areas. If the municipality is going to provide desired services to citizens, it is necessary to design the characteristics of organized inner-city areas. This research is designed to identify the characteristics of organized inner-city areas in Tehran city- based on the benchmarking mechanism. Required data was gathered by interview and data has been analyzed by using Delphi Technique and Content Analysis. The results suggest that 1) to formulate the characteristics of organized inner-city area in city of Tehran, we can use the benchmarking mechanism; 2) to formulate the characteristics of organized inner-city area, the focus must be on both functions and the work processes; 3) the necessity to focus on within industry benchmarking; that is, we must focus on municipalities by using the mechanism of “sister city”; especially, sister city to large municipalities (such as New York, London, Tokyo, etc.). | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Benchmarking, external benchmarking, inner- town or inner- city area, internal benchmarking | ||
مراجع | ||
Aaker, David A. (1995). Strategic Market Management. John Wiley and Sons Inc.
Burns, P., Cloda, J. & Christoph, R. (2005). The role of benchmarking for yardstick competition. Utilities Policy, 13(4): 302-309.
Clarke, A. & Garsid, J. (1997). The Development of a Best practice Model for Change Management. European Management journal , 15 (5): 537-545.
Cutt, J. & Murray, Victor V. (2001). Accountability and Effectiveness evaluation in non- Profit Organizations . London: Rutledge.
Dale Compton, W. (1997). Engineering management: Creating and Managing World- Class Operations. New York: Prentice- Hall, Inc.
French, D. & Saward, H. (1984). Dictionary of management, London: Pan Books. Translate: Mohammad Saebi , Tehran: 1375. (in Persian)
Gerry, J. & Schols K. (1995). Exploring corporate Strategy. Third Edition . London: Prentice Hall Inc.,
Goh, S. & Richards. G. (1997). Benchmarking the learning Capability of Organization. European management Journal, 15(5): 575-583.
Harvard Business Review (1998). Harvard business Review on Knowledge management. Harvard Business School Press. Boston, MA, USA.
Keen, P.G.W. & Knopp, E.M. (1996). Every Manager’s Guide to BusinessProcesses: AGlossary of Key Terms and Concepts for Today’s Business Leaders, Boston: Harvard Business School Press.
Klementschitz, R. & Corinne M. (2006) Development of a methodology for benchmarking public transportation organizations: a practical tool based on an industry sound methodology. Journal of Cleaner Production, 14(2 ): 113-123.
Kohan, G. (1998). Benchmarking: a new method for systems quality improvement . Journal of Public Administration (40): 65-76. (in Persian)
Municipality of Tehran. (2007). The Approved Comprehensive Principal Bill of the City of Tehran. Tehran, (in Persian)
Nicholson, N . (1995). The Blackwell Encyclopedic Dictionary of Organizational Behavior. Malden, MA: Blackwell Publishers.
O'Connor, P. (1996).The Practice of Engineering management. Toronto: John Whiley and Sons Ltd.
Owen, J.M. & Patricia, R.J. (1999). Program Evaluation: Forms and approaches. London: Sage Publication.
Oxford University Press (Editor), Market House Books (Editor) (1990) A Concise Dictionary of Business (Oxford reference) Hardcover .
Pataki, B., Vemeth, B., Barkanyi, M. & Koczka, T. (1998) observation on Benchmarking in Hungary. European management journal, 16 (4 ): 485-494.
Petlinger, R. (1996). Introduction to Organization Behavior. London: Macmillan press Ltd.
Rolstadas, A. (1995). Benchmarking- Theory and practice. 1th ed. London: published by Chapman & Hall,
Sadler, PH. (1994). Designing Organization. Second Ed, London: Kogan Ltd.
Sue, T. (1998). Benchmarking: a guide for educators . Thousand Oaks, CA: Corwin press, Inc.
Wick, C. W., Leon, S. L. (1993). The Learning Edge . New York: Mc Grow– Hill.
Wright, P., Pringle, C. D., Kroll, M. J. & Parnell, J. A. (1994). Strategic management. Boston: Allyo and Banken, Second ed .
Young, G. (1997). Designing Business. London, published by the Institution of Electrical Engineers.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,384 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,302 |