تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,572 |
تعداد مقالات | 71,031 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,501,141 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,764,442 |
Structural requirements for auditing educational and research processes (Case: Shahed University) | ||
Interdisciplinary Journal of Management Studies (Formerly known as Iranian Journal of Management Studies) | ||
مقاله 4، دوره 9، شماره 2، تیر 2016، صفحه 287-304 اصل مقاله (659.52 K) | ||
نوع مقاله: Case study | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/ijms.2016.56410 | ||
نویسندگان | ||
Khodayar Abili1؛ Jafar Towfighi Dariyan2؛ Saeed Khodamoradi3؛ Lotfali Jabary* 1 | ||
1University of Tehran | ||
2Tarbiat Modares university | ||
3Shahed University | ||
چکیده | ||
The present study identified the structural requirements for auditing educational and research processes in universities. The problem posed in this research is the lack of specific and appropriate structural dimensions for educational and research auditing. The study is descriptive and used the exploratory method. Questionnaires were used to collect data. Data analysis revealed that formalization elements, formation of an official division of specialized professional staff, an organizational chart and activities organized using a horizontal complexity approach are structural requirements for auditing the educational and research processes. | ||
کلیدواژهها | ||
Auditing؛ Education and research؛ Horizontal complexity؛ structural requirements | ||
عنوان مقاله [English] | ||
الزامات ساختاری مناسب برای ممیزی فرایندهای آموزشی و پژوهشی:مطالعه موردی دانشگاه شاهد | ||
نویسندگان [English] | ||
خدایار ابیلی1؛ جعفر توفیقی داریان2؛ سعید خدامرادی3؛ لطفعلی جباری1 | ||
1دانشگاه تهران | ||
2دانشگاه تربیت مدرس | ||
3دانشگاه شاهد | ||
چکیده [English] | ||
هدف این تحقیق شناسائی الزامات ساختاری ممیزی فرایندهای آموزشی و پژوهشی در دانشگاه بوده واز نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی بوده و با روش آمیخته اکتشافی انجام شد. جامعه آماری در مرحله کیفی شامل دو گروه متخصصین و ذینفعان بود که با نمونه گیری بصورت هدفمند شناسایی شد و در مرحله کمی تحقیق جامعه آماری شامل اعضاء هیات علمی دانشگاه شاهد بوده که مطابق آمارهای ارائه شده تعداد آنها هنگام انجام تحقیق 298 نفر بوده و تعداد 182 نفر بعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. نمونه گیری به روش طبقه ای انجام و برای جمع آوری داده ها و اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شد و پرسشنامه از نوع محقق ساخته و پایائی پرسشنامه 91/0 برآورد شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر روشهای آماری توصیفی از آزمونهای استنباطی و نرم افزار SPSS استفاده شد.مشخص گردید که عناصررسمیت بخشی، طراحی واحدی اداری از نوع ستاد تخصصی با چارت تشکیلاتی از نوع بوروکراتیک حرفه ای و سازماندهی فعالیتها با رویکرد پیچیدگی افقی الزامات ساختاری ممیزی فرایندهای آموزشی و پژوهشی محسوب می شوند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
الزامات ساختاری, آموزشی و پژوهشی, ممیزی فرایند, پیچیدگی افقی | ||
مراجع | ||
Abili, kh. (1997). “The nature of current supervision and evaluation in Iranian higher education”. 1th higher education congress in Iran, Tehran, Iran, Allameh Tabatabi Univrsity. Alaghehband, A. (2013). General management, Tehran, Iran, Ravan. (In Persian) Amid, A. (2012). Reengineering the business processes. Tehran, Iran, SAMT. (In Persian) Andersona, U., Christ, M., Johnstone, K. & Rittenberg, l. )2010). Effective Sizing of Internal Audit Departments. Texas, USA, The Institute of Internal Auditors Research Foundation (IIARF). Azad, Ali. N. (1994). “Operational Auditing in US Colleges and Universities”. Managerial Auditing Journal, 9(2), 12-19. Bozkus, k. (2010). lean higher education: increasing the value and performance of university processes. Springer, Vanderbit University, Nashville, USA. CSC (2009). developing audit trails that make a difference, USA. Elliott, M., Dawson, R. & Edwards, J. (2007). “An improved process model for internal auditing”. Managerial Auditing Journal, 22(6), 552-565. Farhanghi, A., Abbaspour, A. & Abachian, R. (2013). “The effect of information technology on organizational structure firm performance: an analysis of consultant engineers firms (CEF) in Iran”. 1st world congress of administrative and political sciences (ADPOL-2012), Elsevier, presidia -social and behavioral sciences, 81, 644-649. Foyuzat, Y. (2003). Role of the universities in national development, Tehran, Iran, Arasbaran. Harington, J. (2011). Business process improvement, translated by Gholamhossin salehi, Hossin mobbaraki, Tehran, Iran, Nashreh Akhar. Javdani, H., Pardakhtchi, M. (2008). “Study of Organizational Development in Iranian Higher Education System”. Quarterly journal of Research and Planning in Higher Education, 13(4), 21-44. Khanifar, H., Hassan zadeh, H. & kolivand, H. (2009). “The environmental requirements for Iranian Central Assurance structure”. Journal of Insurance World News, 130, 49-63. Mostafayi, s. (2012). Auditing the human resource training and development in Iranian GAZ cooperation with ISO 10015 standards. M.S thesis, Shaheed Beheshti University, Tehran, Iran. Mohammadi, sh. (2011). Organization and processes. Tehran, Iran, Khagehnasier university. Penini, G. & Carmeli, A. (2010). “Auditing in Organizations: A Theoretical Concept and Empirical Evidence”. Journal of Systems Research and Behavioral Science, 2(27), 37-59. Praxiom Research Group Limited (2011). Auditing definitions. ISO 19011. Caneda. (www.praxiom.com). Reid, K. (2010). “An evaluation of an internal audit on student feedback within a British university: A quality enhancement process”. Quality Assurance in Education Journal, 18(1), 47-63. Robbins, s. (2011). Organization theory; structure, design and processes. translated by syeed mehdi alvani and Hassan danaiee fard, Tehran, Iran, saffar. Perez, A., Barcelo, M., Sanchez, S., Martin, F., Tomas, J. & Vanti, A. (2007). “A Model and Methodology to Knowledge Auditing Considering Core Processes”. Journal of Knowledge Management, 7(1), 7-23. Rezaiyan, A. (2013). Fundamentals of organization and management. Tehran, Iran, Samt. Richard, H. (2012). Organization; structure, processes and outcomes. translated by Ali parsayan and syeed mohammad araabi, Tehran, Iran, Cultural Research Office. Daft R.l. (2001). Organizational theory and design. USA: South-Western publication. Shu, F., Li, Q., Wang, Q. & Zhang, H. (2010). “Measurement and analysis of process audit: A case study”. Conference Paper, International Conference on Software Process, July 8-9, Paderborn, Germany. Turkzadeh, J., Sabbaghiyan, z. & yamani, M. (2009). “Analytical assessment of the organizational development successful experiences in some foreign universities”. Iranian Higher Education Association Journal, 2(3), 89-113. (In Persian) Volvo, P. (2003). Process and product audit, PQP11, ISSU. 20, Great Ebook library. Watts, F.B. (2012). Engineering documentation control handbook. fourth edition, Science Direct, 307-324. Zahedi, Sh. & Kheirandish, M. (2007). “Explaining Structural Factors in Knowledge Based Economy: A Case Study”. Journal of Management System, 2(6), 49-68. (In Persian) Zakaria, Z., Susela, D. & Zarina, Z. (2006). “Internal auditors: their role in the institutions of higher education in Malaysia”. Managerial Auditing Journal, 21(9), 892-904. Watts, F.B. (2012). Engineering documentation control handbook. fourth edition, science Direct, pp.307-324. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,364 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,400 |