تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,036 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,504,952 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,769,041 |
بررسی اثربخشی یادگیری سیار در آموزش عالی کشاورزی (مورد مطالعه: دانشگاه پیامنور مرکز زنجان) | ||
تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران | ||
مقاله 16، دوره 47، شماره 2، شهریور 1395، صفحه 441-451 اصل مقاله (493.59 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/ijaedr.2016.59717 | ||
نویسنده | ||
رویا کرمی* | ||
استادیار دانشگاه پیام نور زنجان | ||
چکیده | ||
تغییر علایق جوانان به سوی ارتباط در فضای مجازی، استفاده از تلفن همراه و ارتباطات پیامکی از نگاه برخی منتقدان تهدیدی است، که میتواند به فرصتی برای یادگیری در هر زمان و هرمکان تبدیل شود. یادگیری سیار یکی از رهیافتهای پرورش هدفمند ذهن کنجکاو نسل تکنولوژی در دنیای ارتباطات بی سیم است. بنابراین، این مطالعه در راستای بستر سازی برای بهکارگیری یادگیری سیار با هدف بررسی اثربخشی یادگیری سیار در آموزش عالی کشاورزی انجام گردیده است. مطالعه به روش نیمه تجربی با گمارش تصادفی دو گروه آزمایش (25 نفر) و کنترل (19 نفر) و مداخلهگری بهکارگیری یادگیری سیار به عنوان یک تکنیک کمک آموزشی در ترم اول سال تحصیلی 94-1393 در دانشگاه پیام نور مرکز زنجان اجرا گردید. بررسی اثربخشی یادگیری سیار با مقایسه میانگین نمره پیش آزمون با آزمون نهایی و آزمون پایش از طریق آماره آزمون تی صورت گرفت و نتایج نشان داد که در مقایسه با دانشجویان گروه کنترل که تنها آموزش معمول را دریافت نمودند، یادگیری سیار که مشتمل بر روش معمول آموزش همراه با دریافت پیامهای آموزشی از طریق تلفن همراه میباشد، توانسته ارتقای معنیداری در یادگیری دانشجویان گروه آزمایش مورد مطالعه ایجاد نماید. در این راستا بهکارگیری تلفن همراه که دارای ضریب نفوذ صد در صدی در بین دانشجویان است به عنوان ابزار یادگیری سیار در آموزش عالی کشاورزی مورد پیشنهاد است. | ||
کلیدواژهها | ||
تلفن همراه؛ ارتباطات بی سیم؛ آموزش عالی کشاورزی؛ آزمون پایش | ||
عنوان مقاله [English] | ||
A Study On Effectiveness Of Mobile Learning In Higher Education Of Agriculture (Case Study: Payame Noor University, Zanjan Center) | ||
چکیده [English] | ||
Changes in the interests of young people toward communicating in cyberspace, using mobile phone and SMS communications is a threat in the some critics’ point of view, which can be an opportunity to learn anytime, anywhere. Mobile learning is an approach to targeted nourishing of curious minds of technology generation in the wireless communication world. Thus, this study toward establishing the grounds of mobile learning application conducted, aiming to evaluate the effectiveness of mobile learning in higher education of agriculture. Quasi-experimental study was conducted with random assignment of experimental (n = 25) and control (n = 19) groups and intervention technique of using mobile learning as a teaching aid in first semester of the academic year 2014-15 at Zanjan center of Payame Noor University. Investigation of mobile learning effectiveness was performed by comparing the mean score of pre-test with post-test and monitoring-test using t-test statistics and the results showed that compared to control group who received only routine training, mobile learning including training in the usual way along with educational messages through mobile phone, is able to significantly enhance experimental group learning. In this context, the use of mobile phone that has penetration rate of one hundred percent among the students is suggested as a tool for mobile learning in higher education of agriculture. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
mobile, wireless communication, higher education of agriculture, monitoring-test | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,212 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 973 |