تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,562 |
تعداد مقالات | 70,828 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,917,303 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,145,597 |
A Hierarchical Multimodal Hub Location Model with Maximum Allowable Delay (Case Study: Iran) | ||
Advances in Industrial Engineering | ||
مقاله 12، دوره 50، شماره 2، دی 2016، صفحه 311-325 اصل مقاله (965.6 K) | ||
نوع مقاله: Research Paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jieng.2016.60732 | ||
نویسندگان | ||
Firoozeh Kaveh؛ Jafar Razmi* | ||
University of Tehran, Iran | ||
چکیده | ||
In this study, a hierarchical hub location problem by considering different modes of transportation and maximum allowed delay is investigated. This study is done on Iran’s express postal service with 2 days maximum delay in delivery considering ground and airport hubs. The problem is of the type of location and single allocation for collection, transfer and distribution of the shipments. All the hubs are of limited capacity and there is a penalty for violation of the maximum allowed delay. The strategic goal of the model is to determine the location of ground and airport hubs and the allocation of links to these hubs by which the delay is minimized and the total cost of the system is optimized. The model is linear mixed-integer programming. Finally, a case study to implement the model in Iran’s postal service is conducted, and a sensitivity analysis is done using GAMS software. | ||
کلیدواژهها | ||
Capacitated hubs؛ Hierarchical hub location problem؛ Hub location problem؛ Single allocation | ||
عنوان مقاله [English] | ||
مطالعۀ موردی مدل مکانیابی هاب سلسلهمراتبی با درنظرگرفتن چند مود حملونقل و حداکثر تأخیر مجاز در شبکة پستی ایران | ||
نویسندگان [English] | ||
فیروزه کاوه؛ جعفر رزمی | ||
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکدة مهندسی صنایع، دانشگاه تهران | ||
چکیده [English] | ||
در این پژوهش، مسئلة مکانیابی هاب سلسلهمراتبی با درنظرگرفتن چند مود حملونقل و حداکثر تأخیر مجاز بررسی شده است. این مطالعه در شبکة پست ویژة ایران و با درنظرگرفتن حداکثر دو روز تأخیر در تحویل کالا و در حالتی که دو نوع هاب زمینی و فرودگاه وجود دارد انجام گرفته است. مسئلة مورد نظر نوعی از مسائل مکانیابی و تخصیص یگانه برای جمعآوری، انتقال و توزیع مرسولات پستی است. تمام هابهای مورد بررسی ظرفیت محدود داشتهاند و علاوهبراین بهازای هر روز تخطی از حداکثر تأخیر مجاز در تحویل کالا جریمهای درنظر گرفته شده است. هدف راهبردی از بررسی این مدل تعیین مکان بهینة نقاط هاب زمینی و فرودگاه و تخصیص مسیرها به این دو نوع هاب است. این تخصیص بهگونهای صورت میگیرد که کمترین تأخیر در تحویل کالا رخ دهد و همینطور هزینههای کلی سیستم بهینه شود. مدل مورد بررسی برنامهریزی عدد صحیح مختلط خطی است. درنهایت، مطالعة موردی بهمنظور پیادهسازی مدل در قسمتی از شبکة پستی ایران انجام گرفته و تحلیل حساسیت روی پارامترهای مهم مدل از طریق نرمافزار GAMS صورت پذیرفته است. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
تخصیص یگانه, ظرفیت محدود هاب, مسئلة مکانیابی سلسلهمراتبی هاب, مسئلة مکانیابی هاب | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,562 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,003 |