تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,511,725 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,774,219 |
سیاستگذاری اصلاح آموزشی در کشورهای در حال توسعه: استراتژیها و انتخابهای سیاستی | ||
سیاستگذاری عمومی | ||
مقاله 9، دوره 3، شماره 1، 1396، صفحه 203-213 اصل مقاله (211.8 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/ppolicy.2017.62035 | ||
نویسنده | ||
فرهاد نوایی* | ||
دکتری جامعهشناسی سیاسی دانشگاه آزاد شهرضا | ||
چکیده | ||
«سیاستگذاری اصلاح آموزشی در کشورهای درحال توسعه: استراتژیها و انتخابهای سیاستی» تلاش دارد تا به سیاستگذاران در این کشورها کمک کند تا فرآیندها و سیاستهای اصلاح آموزشی و همچنین انتخابهای سیاستی موجود برای آنها را بهتر درک کنند. این کتاب بر محتوای انتخابها و استراتژیهای دستیابی به اصلاح آموزشی در سطوح مختلف سیستم همچون ابتدایی، مقاطع دومین و سومین آموزش، برای بخشهای فرعی همچون مدیریت، معلمان و نیز برای اهداف مختلف که سیستمهای آموزشی مدنظر دارند مانند دسترسی گروههای حاشیهای دانشآموزان متمرکز شده است. در این کتاب، رویکردی کلگرا برای شناسایی تعهدات آموزشی برای توسعه نوآوری سرمایه انسانی و اجتماعی در اقتصاد جهانی، رشد اقتصادی پایدار، هارمونی اجتماعی و مشارکت بیشتر مدنی و برابری فزآینده معرفی شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
سیستمهای آموزشی؛ توسعه؛ اصلاح آموزشی؛ گروههای حاشیهای؛ انتخابهای سیاستی؛ دانشآموزان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Policy Making for Education Reform in Developing Countries: Policy Options and Strategies | ||
نویسندگان [English] | ||
Farhad Navaei | ||
PHD in Political Sociology, Islamic Azad University of Shahreza | ||
چکیده [English] | ||
Policy Making for Education Reform in Developing Countries aims at helping policymakers in developing countries better understand the processes and strategies for education reform, and the policy options available to them. This text focuses on the content of options and strategies for achieving educational improvement at different levels of the system, e.g., primary, secondary, tertiary; for different sub-sectors, e.g., management, teachers; and for different purposes with which education systems are tasked, e.g., reaching peripheral groups of students. A holistic approach is increasingly recognized as essential to realizing the promises of education for the development of social and human capital-innovation in a global economy, sustained economic growth, social harmony and greater civic participation, and increased equity. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Education Systems, Development, Educational Reform, Peripheral Groups, Policy Choices, students | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,307 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,304 |