تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,479 |
تعداد مقالات | 70,032 |
تعداد مشاهده مقاله | 122,993,416 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 96,223,378 |
بررسی اضطراب و عملکرد نگارش در انگلیسی به عنوان زبان خارجی: آیا کمال گرایی تفاوتی ایجاد می کند؟ | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 7، دوره 7، شماره 1، فروردین 1396، صفحه 153-178 اصل مقاله (310.91 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2017.235551.346 | ||
نویسندگان | ||
محسن شیرازی زاده* 1؛ شهاب مرادخانی2؛ محبوبه کریم پور1 | ||
1دانشگاه الزهرا | ||
2گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه رازی | ||
چکیده | ||
هدف از انجام این مطالعه بررسی رابطه بین کمال گرایی، اضطراب نگارش و عملکرد نهایی نگارش در زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی بود. داده ها در مرحله اول با استفاده از آمار توصیفی، ضریب همبستگی و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که از بین سه بعد کمال گرایی تنها کمال گرایی جامعه مدار است که می تواند پیش بینی کننده خوبی برای اضطراب نگارش باشد. اضطراب نگارش، کمال گرایی خود مدار و کمال گرایی جامعه مدار نیز به ترتیب پیش بینی کننده های معناداری برای عملکرد نگارش بودند. در مرحله دوم از تحلیل داده ها، ما بر اساس یافته های بخش اول مدلی فرضی از ارتباط بین متغیر ها ارائه دادیم.نتایج تحلیل مسیر نشان داد که علیرغم وجود روابط معنادار بین هر جفت از متغیرها، مدل ارائه شده ما بصورت یکجا از برازش قابل قبولی برخوردار نیست. * * * * * * * * | ||
کلیدواژهها | ||
نگارش؛ اضطراب؛ کمالگرایی؛ تحلیل مسیر؛ * | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Anxiety and Performance in Second Language Writing: Does Perfectionism Play a Role? | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohsen Shirazizadeh1؛ Shahab Moradkhani2؛ Mahboubeh Karimpour1 | ||
1English Department, Alzahra University | ||
2Department of English language and Literature, Razi University | ||
چکیده [English] | ||
This study investigated the relationships among perfectionism, writing anxiety and writing achievement among Iranian EFL learners. To this end, a sample of 402 second year undergraduate students of English filled out the perfectionism and writing anxiety questionnaires. Students’ writing achievement was also obtained through their final writing scores at the end of the semester. In the first stage of data analysis, the results of descriptive statistics, correlation and multiple regression indicated that from among the three types of perfectionism, socially prescribed perfectionism is the best predictor of writing anxiety. Writing anxiety, self-oriented perfectionism and socially prescribed perfectionism were found to be significant predictors of writing achievement, respectively. In the second stage of data analysis, a hypothetical model of the relationship between the variables was proposed based on the findings of the first part. IThe results of path analysis revealed that despite the existence of a significant relationship between each pair of variables, the model proposed here did not have sufficiently high goodness of fit as a whole. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Writing, anxiety, Perfectionism, Path analysis, EFL | ||
مراجع | ||
غفارثمر، رضا؛ شیرازی زاده، محسن. (1390). ارتباط بین کمال گرایی، اضطراب و دستیافت مهارت خواندن درانگلیسی به عنوان زبان خارجی: مطالعهای در روانشناسی یادگیری زبان. جستارهای زبانی، (1)2: 19-1 | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,929 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 645 |