تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,036 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,505,077 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,769,184 |
بازنمود شبیه سازی فرهنگی متأثر از رسانهها در هنرهای تجسمی معاصر بر اساس نظریه ژان بودریار (مطالعهی موردی آثار کاترینا فریچ) | ||
نشریه هنرهای زیبا: هنرهای تجسمی | ||
مقاله 1، دوره 24، شماره 4، دی 1398، صفحه 5-14 اصل مقاله (5.81 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jfava.2018.253780.665888 | ||
نویسندگان | ||
حسین ریشهری1؛ افسانه ناظری* 2؛ نادر شایگان فر3 | ||
1دانشگاه هنر اصفهان | ||
2استادیار، دانشکده هنرهای تجسمی، دانشگاه هنر اصفهان | ||
3گروه آموزشی پژوهش هنر، دانشکده ی پژوهش های عالی هنر و کارآفرینی، دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان، ایران | ||
چکیده | ||
ژان بودریار معتقد است که فرهنگ در حال تولید شدن و با هدایت رسانهها دائماً در حال تغییر است. به نظر او، ما وارد عصر «شبیهها» شدهایم. شبیهها نشانههایی هستند که مانند رونوشت یا الگوی اشیاء یا رویدادهای واقعی عمل میکنند. از آنجایی که رسانهها در شبیه سازی فرهنگی نقش بهسزایی داشته و همچنین بر هنر معاصر تأثیرگذار بودهاند، هدف این مقاله با عطف به آرای بودریار، مطالعه بازنمود شبیهسازی فرهنگی متأثر از رسانهها در آثار هنرمند معاصر آلمانی «کاترینا فریچ» بوده و در پی پاسخگویی به این سؤال است که: «چگونه شبیهسازی فرهنگی در آثار او بازنمود پیدا کرده است؟». این مقاله با روش توصیفی – تحلیلی و تطبیقی به مطالعه آثار این هنرمند به ویژه اثر ضیافت او میپردازد. نتایج تحقیق نشان میدهد که بازنمود این شبیهسازی فرهنگی، وانمودهای است که هم نظریهپرداز و هم هنرمند، هرکدام به سیاق خود به طور تمثیلی بیان کردهاند. وجوه اشتراک اثر کاترینا فریچ و آرای بودریار همچون تکرار و تکثیر، بازتولید، شبیهسازی، مصرفگرایی، تولید نشانهها و فرا واقعیت نشان میدهد که هنرمند با استفاده از تکرار و تکثیر، بازتولید، شبیهسازی، مصرفگرایی و تولید نشانهها، بازنمودی از شبیهسازی فرهنگی را با اثر خود ارائه داده است. | ||
کلیدواژهها | ||
شبیه سازی فرهنگی؛ رسانه؛ هنرهای تجسمی معاصر؛ ژان بودریار؛ کاترینا فریچ | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Representation of Cultural Simulation Influenced of Media in Contemporary Visual Arts on the Theory of Jean Baudrillard (Study Work's Katharina Fritsch) | ||
نویسندگان [English] | ||
hossein rishehri1؛ Afsaneh Nazeri2؛ Nader Shaygan Far3 | ||
1art university of isfahan | ||
2................. | ||
3Research Excellence in Art Department, Research Excellence in Art and Entrepreneurship Faculty, Art University of Isfahan, Isfahan, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Jean Baudrillard believes that culture is developing like a pseudo-event and with the guidance of the media, it is constantly changing. In his opinion, we have entered a similar age. Similarities are signs that act as a transcript or pattern of objects or real events. Since media play a significant role in cultural simulation, the purpose of this article is to study the representation of cultural simulation of the media in contemporary visual arts and considering Baudrillard's theory analyzed the works of Katrina Fritsch and this poses the question that how does cultural simulation be represented in visual art? This article is descriptive-analytical and comparative and studying the works of this contemporary artist, especially the effect of his banquet. The results of the research show that the representation of this cultural simulation is inevitable that both theoreticians and the artist have allegorically expressed their own terms. The contributions of Katrina Fritsch and Jean Baudrillard's votes are shown that representation of cultural simulation in visual arts can have features that there is a theory in society. They will enjoy the residents of a community in a lifestyle, interests and wishes of the same patterns that they provide to the communicative devices. Culture, which has always been one of the most important frontiers of socialism and socialism now, with electronic media, it can't be as frontier as the past. We can see the most intense cultural mode, simulation, in this work. The people present at the banquet have been simulated so much by the technology of media that they are not readily identifiable. However, such a culture would rarely arise with such extreme conditions. In this simulation work, a sign is a transcript or real pattern of a person who, according to Jean Baudrillard, in postmodern times, is no longer a transcript or a copy, and not a replica of it. People have sat down on a desk as consumer media technology and have been so obliterated that they have fallen into a trance. Characteristics of work's Katharina Fritsch, including repetition and reproduction, reproduction, simulation, consumerism, and the production of signs, metaphor and emergence of new identity signs that artist using these features, imparts cultural simulation allegorically. The banquet effect was allegorically shown that similarity and hyper-reality that Baudrillard speaks of how to happen in the next world. Creation of human beings with the same characteristics and simulated super-reality that involves the audience in thinking. The artist, with the use of black color, has expressed this fears about the future. Finally, it must be said, simulation of Baudrillard and work's Katharina Fritsch both are the futures, each of which expresses metaphysics in their own way. The contributions of work's Katrina Fritsch and Baudrillard's votes are showed that representation of cultural simulation in visual arts can have features that there is a theory in society. Given the importance of the subject, it is suggested that researchers investigate cultural simulations from different perspectives, such as the collapse of the social and actuality of reality. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Cultural similarity, Media, Contemporary Visual Arts, Jean Baudrillard, Katharina Fritsch | ||
مراجع | ||
استیونسون، نیک (1383)، کولاک بودریار، پسامدرنیته، ارتباطات جمعی و مبادله نمادین، ترجمه پیام یزدانجو، رسانه، شماره 57، صص 197-244. آرچر، مایکل (1390)، هنر بعد از 1960، ترجمه کتایون یوسفی، حرفه هنرمند، تهران. بودریار، ژان (1380)، فرهنگ رسانه های گروهی، ترجمه شیده احمد زاده، ارغنون، شماره 19، صص 124-83. بودریار، ژان (1383)، وانموده ها و داستان علمی تخیلی، ترجمه علی ملائکه، ارغنون، شماره 25، صص 133-125. بودریار، ژان (1394 الف)، مبادله نمادین و مرگ، ترجمه عبدالکریم رشیدیان در کتاب از مدرنیسم تا پست مدرنیسم لارنس کهون، چاپ یازدهم، نشر نی، تهران. بودریار، ژان (1394 ب)، جامعه مصرفی، ترجمه پیروز ایزدی، چاپ پنجم، نشر ثالث، تهران. بودریار، ژان (1393)، در سایه اکثریت خاموش، ترجمه پیام یزدانجو، چاپ چهارم، نشر مرکز، تهران. بیژنی، مریم (1389)، ارتباط با رسانه ها، نشر مبنای خرد، تهران. سیدمن، استیون (1388)، کشاکش آرا در جامعه شناسی، ترجمه هادی جلیلی، چاپ دوم، نشرنی، تهران. گیدنز، آنتونی، با همکاری کارن برد (1394)، جامعه شناسی، ترجمه حسن چاوشیان، ویراست چهارم، نی، تهران. لایون، دیوید (1380)، پسامدرنیته، ترجمه محسن حکیمی، انتشارات آشیان، تهران. فرخی، میثم (1394)، کاوشی نظری پیرامون پدیده جهانیشدن و امپریالیسم فرهنگی- رسانهای: یکسانسازی و همگونی فرهنگی، مطالعات رسانهای، شماره 2، صص 24-9. حامدی، مهدی و فاطمه رضوی (1394)، نظام نشانهای حاد واقعیت در اندیشه بودریار و تطبیق آثار پیتر هالی هنر با آن، دو فصلنامه فلسفی شناخت. پژوهشنامه علوم انسانی، شماره 1/73، صص 84-71. منصوریان، سهیلا (1390)، وانمایی: تاریخچه و مفهوم، نگاهی به الزامات وانمایی برای جامعه و هنر معاصر از منظر ژان بودریار، کیمیای هنر، سال اول، شماره 2، صص 110-120. منصوریان، سهیلا (1393)، هنر و حقیقت رسانه در روزگار پستمدرن- بررسی رسانه بهمثابه تولیدکننده وانمایی از منظر ژان بودریار، کیمیای هنر، شماره 8، صص 59-72. پرهیزکار، غلامرضا (1389)، واقعیت رسانه و توده در حاد واقعیت بودریار، معرفت فرهنگی اجتماعی، شماره 4، صص 200-179. Baudrillard, Jean (1993), Symbolic Exchange and Death, Trans, Iain H. Grant, London.
Garrels, Gary (1996), Matthias Winzen in conversation with Katharina Fritsch, in Gary Garrels and Theodora Vischer, eds. Katharina Fritsch, exh. cat. Basel: Museum für Gegenwartskunst; San Francisco: San Francisco Museum of Modern Art, 72, 78.
Lauter, Rolf (1994), Katharina Fritsch: Das Individuum und die kollektive Angst, Kunstforum 128, ????. Ryszard, W. Wolny (2017), Hyperreality and Simulacrum: Jean Baudrillard and European Postmodernism, European Journal of Interdisciplinary Studies, No. 8, pp. 76-80.
Tzou, Shwu-Huoy (2000), Cultural-specific and International Influences on and Critical Perceptions of Five Asian Installation Artists: Gu Wenda, Yanagi Yukinori, Xu Bing, Miyajima Tatsuo, and Choi Jeong-Hwa, Texas Tech University, ???????.
http://www.matthewmarks.com/new-york/artists/katharina-fritsch/selected-works/
https://www.moma.org/interactives/exhibitions/1997/dannheisser/fritsch.html
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,312 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,822 |