تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,110,659 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,214,309 |
ساخت اجتماعی وضع سیاست ارتقای اعضای هیأت علمی در دانشگاه | ||
سیاستگذاری عمومی | ||
دوره 7، شماره 4، 1400، صفحه 9-28 اصل مقاله (421.83 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jppolicy.2021.84820 | ||
نویسندگان | ||
عباس عباس پور* 1؛ کیوان مرادی2 | ||
1استاد مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
2دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
مسئله اصلی پژوهش حاضر این بود که به رغم مطالعاتی که تاکنون پیرامون تحلیل سیاست ارتقای اعضای هیأت علمی انجام گرفته، اما به نحوه تفسیر، ترجمه و وضع این سیاست در دانشگاهها کمتر توجه شده است. لذا، پرسش اصلی ما این بود که اساساً سیاست ارتقاء اعضای هیأت علمی در دانشگاهها چگونه وضع میشود؟ روش پژوهش از نوع مطالعه موردی کیفی بود. دادههای پژوهش از طریق مصاحبه با 12 کنشگر سیاستی دانشگاهی از یکی از دانشگاههای دولتی سطح یک به دست آمد و با استفاده از روش مارپیچ کرسول، تحلیل و در نهایت با کاربست تئوری وضع سیاست بحث و استنتاج از آن به دست آمد. یافتهها نشان داد که با وجود این که در دهههای اخیر سیاست ارتقاء اعضای هیأت علمی متأثر از گفتمان کاربردیسازی آموزش عالی و ایده دانشگاه درآمدزا، وجه عملکردمحوری را بر فضای کار اعضای هیأت علمی حاکم ساخته و معنای ارتقاء را در قالب میزان ارزش اقتصادی قابل اندازهگیری مفهومسازی کرده است، اما کنشگران سیاستی درون دانشگاه، با خوانشها، تفسیرها و ترجمههایی که از این سیاست داشتهاند، موجب تعدیل اثرات سرازیر شدن آن به درون دانشگاهها شدهاند. | ||
کلیدواژهها | ||
وضع سیاست؛ سیاست ارتقاء؛ بافتار سیاستی؛ کنشگران سیاستی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Social Construction of the Policy Enactment of Faculty Promotion in the University | ||
نویسندگان [English] | ||
Abbas Abbaspour1؛ Keyvan Moradi2 | ||
1Full Professor in Management, Allameh Tabataba’i University, Tehran, Iran | ||
2PhD in Educational Management, Allameh Tabataba’i University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The main issue of the present study was that despite the studies that have been done so far on the analysis of faculty promotion policy, but less attention has been paid to the interpretation, translation & enactment of this policy in universities. So, our main question was what is the basic policy of promoting faculty members in universities? The research method was qualitative case study. Research data obtained through interviews with 12 policy actors from one of the first level public universities & were analyzed using the Creswell spiral method, & finally discussed using the policy enactment framework. The findings showed that despite the fact that in during the last decade, the policy of faculty promotion influenced by idea of entrepreneur university, the performance-oriented aspect dominates the work environment of faculty members & conceptualizes the meaning of promotion in the form of measurable economic value, but the policy actors within the university, with their readings, interpretations, & translations of this policy, have moderated the effects of the influx that into the universities. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Policy Enactment, Promotion Policy, Policy Context, Policy Actors | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 678 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 480 |