تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,533 |
تعداد مقالات | 70,523 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,136,059 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,241,274 |
بررسی آ سیب های آموزش از راه دور بریادگیری دانشجویان زبان آلمانی | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
دوره 12، شماره 3، مهر 1401، صفحه 257-271 اصل مقاله (702.04 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2022.340212.942 | ||
نویسنده | ||
فاطمه خداکرمی* | ||
استادیار گروه زبان و ادبیات آلمانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
با همهگیریکرونا درسراسردنیا تمامی فعالیتهای آموزشیتعطیل شدند و تنها گزینۀ ادامه فعالیت مراکز آموزشی"آموزش از راه دور" بود. در این پژوهش تلاش شده کیفیت و تاثیرآموزش مجازی بر یادگیری دانشجویان ورودی جدید زبانآلمانی که شروع تحصیلآنها در دانشگاه همزمان با تغییرسیستم آموزشحضوری به شکل آموزش آنلاین- مجازی بودهاست، درسه مهارت زبانی خواندن، نوشتن، صحبت کردن مورد ارزیابی قرارگیرد و سطح علمی دروس پایۀ تعداد 55 نفر از دانشجویان درچهار بخشخواندن، زبان گفتاری، زبان نوشتاری و دستور در آزمونهای پایانی نیمسال اول 1401-1400 در دو سطح کمی و کیفی بررسی و همچنین دیدگاه آنها دربارهآموزش از راه دور مورد ارزیابی قرارگیرد. نتایج حاصل از این ارزیابیحاکی از تفاوت قابل توجه در قبولی دانشجویان است؛ هیجکدام از دانشجویان جامعه آماری این تحقیق بر خلاف سنوات گذشته در مواد امتحانی دروس پیشدانشگاهی و ترم یک رد نشدند، این در حالی است که براساس ارزیابی فقط 12% از دانشجویان ورودی جدید به زبان آلمانی آشنایی داشتند و %80 از دانشجویان تجربۀ آموزش از راه دور نداشتند و سطح آگاهی آنها از اطلاعات فناوری پایین بودهاست، ضمنا دراین بررسی مزایا و معایب مختلف یادگیری از راه دور و راه حلهای آموزشی برای رفع مشکلات ناخواسته بواسطۀ ضعفها و نقصانهای آموزش از راه دور ارائه گردید. | ||
کلیدواژهها | ||
همهگیری کرونا"؛ آموزش از راه دور"؛ مهارت زبانی"؛ آسیبهای آموزش مجازی"؛ "؛ دانشجویان زبان آلمانی" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Investigating the Disadvantageous Effect of Distance Learning on German Language Students' Learning | ||
نویسندگان [English] | ||
Fatemeh Khodkarami | ||
Assistant professor on Islamic Azad University Central Tehran Branch, Tehran. Iran | ||
چکیده [English] | ||
With the Corona pandemic all over the world, all educational activities were shut down and the only option was to continue the educational activities through distance learning. In this study, an attempt was made to evaluate the effect and the quality of virtual education on the learning of new- coming German language students, who started their studies at the university at the outset of the virtual education system, regarding three language skills: reading, writing, and speaking. In this study, the proficiency level of 55 students in the four sections of reading, spoken language, written language and grammar in the final exams of the first semester of 1401-1400 at both quantitative and qualitative levels, as well as their views on distance education were evaluated. The results of this evaluation show a considerable difference in students' success in final exam: none of the students in this study, unlike previous years, failed the pre-university and first-semester exams, while according to the assessment, only 12% of the students were fluent in German and 80% of the students had no distance learning experience. Also, their knowledge level of information technology was low. In addition, in this study, various advantages and disadvantages of distance learning together with suggestions to solve the unwanted problems caused by the weaknesses and disadvantages of distance education were presented. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Corona pandemic", distance learning", learning disabilities", virtual education", ", German language" | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
11.Garrote, Ariana & Kollegen (2021). Fernunterricht während der Coronavirus-Pandemie Analyse von Herausforderungen und Gelingensbedingungen, 4-89. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/32306
13.Hoshii, M. , Schumacher, N. (2021). Interaktionale Kompetenz als Lernziel für Lernende und Lehrende des Deutschen als Fremdsprache* Einblicke in kollaboratives Lernen per Videokonferenz. Zeitschrift für Interaktionsforschung in DaFZ, Band 1, Heft 1, S. 14-33
14.Kuhnecke, Anke (2020). Methoden für das Unterrichtsgespräch im Fremdsprachenunterricht https://www.telc.net/nc/verlagsprogramm/ueber-telc/daf wissensportal/didaktik/unterrichtsgespraech.html
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 365 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 426 |