1.

نقش هوش چندگانه در هویت فرهنگی و پیشرفت زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی

صفحه 1-18
شراره ابراهیمی؛ شهرام افراز؛ فضل‌الله صمیمی

2.

هم‌گرایی و واگرایی فعل‌های پیشوندی در زبان‌های فارسی و آلمانی

صفحه 19-36
پرویز البرزی ورکی

3.

بررسی تفاوت عملکرد آیتم ها در آزمون ورودی دانشگاه با استفاده از آنالیز مدل رش

صفحه 37-55
سوده بردبار

4.

بررسی توانش نگارش دانشجویان رشته مترجمی زبان آلمانی بر بستر ساخت گرایی میانه

صفحه 56-81
حمیده بهجت؛ کیانوش یداله وند

5.

نگرش فراگیران زبان انگلیسی به عوامل موثر بر کاهش انگیزش و راهبردهای کاهش آن

صفحه 82-99
اصغر افشاری؛ ضیاء تاج الدین؛ غلامرضا عباسیان

6.

ارزیابی کیفیت و شایستگی‏های مورد انتظار در برنامه‌درسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذی‌نفعان

صفحه 100-119
محسن حاجی تبار فیروزجایی؛ سیده ندا موسوی؛ معصومه معتمدنیا؛ میمنت عابدینی بلترک

7.

تبیین و بررسی تأثیر انگاره بومیِ ارزشیابی پویا در شناخت و رفع مشکلات یادگیری مهارت‌های زبانیِ مولد در دانش‌آموزان متوسطه

صفحه 120-134
سجاد فرخی پور؛ هوشنگ خوشسیما؛ عبدالله سارانی؛ منصور گنجی

8.

مطالعه ترکیبی رابطه خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان در زبان انگلیسی با محوریت نقش رشته تحصیلی

صفحه 135-151
جمیله راحمی

9.

بررسی سوگیری در سوالات درک مطلب آزمون مقطع دکترای رشته زبان انگلیسی تحت سنجش تشخیصی شناختی

صفحه 152-165
نیلوفر شهمیرزادی؛ مسعود سیری؛ حمید مرعشی؛ مسعود گرامی پور

10.

استعاره‌ در نگارش متون دانشگاهی: مطالعه‌ای براساس دیدگاه زبان‌شناسی شناختی

صفحه 166-179
مریم صانعی مقدم؛ رضا غفار ثمر؛ رامین اکبری

11.

بررسی تاثیرات مستقل و متقابل تغییرات شناختی تکالیف معنا محور و استعداد زبانی بر روی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی

صفحه 180-197
محمد ظهرابی؛ سیمین ستارپور

12.

بررسی میزان فراوانی واژگان دانشگاهی در پیکره ای از کتاب های درسی دانشگاهی گرایش آموزش زبان انگلیسی

صفحه 198-215
راضیه غلامی نژاد؛ محمدرضا عنانی سراب

13.

تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتیاق یادگیری و عملکرد تحصیلی در برنامةدرسی مکالمة زبان عربی

صفحه 216-232
زهره ناعمی؛ علی محمد ناعمی

14.

مقایسه‌ی دیدگاه‌های مدرسان شاغل در ایران و ژاپن در اجرای «گروه‌بندی» در کلاس‌های درس زبان انگلیسی

صفحه 233-259
ملیحه بیدی؛ مرجان وثوقی؛ نعمت اله شموسی


سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب