
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,693 |
تعداد مقالات | 72,239 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,225,750 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,056,943 |
واکاوی نقش سرمایه اجتماعی در مدیریت کارآمد مراکز پیش دبستان: ((تجربه زیسته مدیران)) | ||
مجله علمی "مدیریت سرمایه اجتماعی" | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 29 دی 1403 اصل مقاله (1.45 M) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jscm.2025.381524.2538 | ||
نویسندگان | ||
حسین خنیفر1؛ شکوفه نادری* 2 | ||
1گروه مدیریت و برنامه ریزی، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران | ||
2دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران / دانشکده مدیریت و حسابداری | ||
چکیده | ||
سرمایه اجتماعی به عنوان یکی ازمهمترین عوامل درموفقیت وکارآمدی سازمانها به شمار می رود ودر حوزه مدیریت کارآمد آموزش و پرورش پیش از دبستان نیز، میتواند نقش مهمی ایفا کند. این پژوهش با هدف واکاوی تجربه زیسته مدیران در خصوص نقش سرمایه اجتماعی در مدیریت کارآمد مراکز پیش دبستانی با رویکرد پدیدارشناسی انجام شده است. یافته های پژوهش از طریق مصاحبههای عمیق نیمه ساختار یافته با 10 نفر از مدیران مجرب مراکز پیش دبستانی، نشان می دهد که ادراک آنها از نقش سرمایه اجتماعی در مدیریت کارآمد این مراکز، شامل 87 تم فرعی، 16 تم اصلی و 4 مقوله نهایی ((مدیران،ذی نفعان، قوانین و فرایندها، ابزار)) می باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
پدیدارشناسی؛ پیش دبستانی؛ تجربه زیسته؛ سرمایه اجتماعی؛ مدیریت کارآمد | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Exploring the Role of Social Capital in Effecient Management of Preschools (Based on Managers' Lived Experiences) | ||
نویسندگان [English] | ||
Hossein Khanifar1؛ shokoufeh naderi2 | ||
1. Faculty of Management and Accounting, University of Tehran, College of Farabi, Qom, Iran | ||
2college of Farabi University of Tehran | ||
چکیده [English] | ||
Social capital is considered one of the most important factors in the success and efficiency of organizations. It can also play a significant role in the efficient management of Preschools education. This phenomenological study aimed to explore the lived experiences of preschool directors regarding the role of social capital in the efficient management of preschool centers. Through semi-structured in-depth interviews with 10 experienced directors, the research revealed that their perceptions of the role of social capital in the efficient management of these centers included 87 subthemes, 16 main themes, and 4 overarching categories: directors, stakeholders, policies and processes, and tools. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
effecient management, lived experience, phenomenology, preschool, social capital | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 68 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 56 |