
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,693 |
تعداد مقالات | 72,243 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,246,711 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,084,741 |
بهینه سازی مسیر یابی بار در راه آهن با استفاده از مدل های ریاضی | ||
نشریه دانشکده فنی | ||
مقاله 1، دوره 38، شماره 2 - شماره پیاپی 391، تیر 1383 اصل مقاله (351.08 K) | ||
نویسندگان | ||
سید فرهاد افتخار زاده؛ جلیل شاهی* | ||
چکیده | ||
راههای مختلفی برای نیل به کارآیی اقتصادی در یک سیستم ریلی وجود دارد . از جمله این راه ها که بویژه در شرایط کشور ما موفقیت بیشتری را نوید می دهد . مدیریت بهینه منابع با استفاده از بهینه سازی عملیات است . امروزه یکی از ابزار هادی مهمی که برای این منظور در اختیار قرار دارد ، استفاده از مدل های ریاضی است . در این رابطه می توان به سیستم های پشتیبان تصمیم اشاره نمود که هسته اصلی آنها را یک مدل بهینه سازی ریاضی تشکیل می دهد . در این مقاله که حاوی نتایج یک تحقیق دانشگاهی است ، یک مدل بهینه سازی جدید برای سطح برنامهریزی تاکتیکی ( میان مدت ) ارائه شده است که مسئله تشکیل قطار های باری در ایستگاه های راهآهن را مورد بررسی قرار می دهد . شناسایی گلوگاه ، تعیین طول اقتصادی قطار ، اولویت بندی زوج های تقاضا و تحلیل هزینه ها از جمله کاربردهای این مدل هستند . این مدل ابزار مناسبی برای مسیر یابی جریان بار در شبکه و برنامه ریزی سرویس های باری تحت شرایط معین است . جواب بدست آمده از حل این مدل می تواند راهنمایی مناسبی برای برنامه ریزی هوشمندانه توسط مدیران سیستم باشد . | ||
کلیدواژهها | ||
برنامه ریزی تاکتیکی؛ بهینه سازی عملیات؛ تشکیل قطار های باری؛ مدل های ریاضی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
In this study, we have proposed a mathematical Programming model for the tactical planning of freight railways, which addresses the train Formation Problem. This problem results in a multi-commodity network flow formulation that contains both integer and continuous variables. The modular structure of the statement allows consider the special conditions of the network under study and to testing various operating policies. In this paper, the model developing process is described using a simple hypothetical network. Finally the results are represented and interpreted. Some of the model outputs are the economic train size, high priorily costs, and the formation plan for the freight trains. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,249 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,197 |