تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,495 |
تعداد مقالات | 70,197 |
تعداد مشاهده مقاله | 123,381,054 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 96,607,937 |
بررسی و مقایسه اثر سه برنامه هدف چینی بازآموزی اسنادی و ترکیبی بر میزان عزت نفس احساس خود سودمندی سبک اسنادی و انگیزه توفیق گرایی دانش آموزان پسر مقطع راهنمائی شهر کرمانشاه | ||
حرکت | ||
مقاله 5، دوره 13، شماره 13 - شماره پیاپی 408، مهر 1381 اصل مقاله (323.2 K) | ||
نویسندگان | ||
دکتر بهرام یوسفی؛ محمود شیخ* | ||
چکیده | ||
هدف از تحقیق حاضر بررسی و مقایسه اثر سه برنامه هدف چینی باز اموزی اسنادی و ترکیبی بر میزان عزت نفس احساس خودسودمندی سبک اسنادی و انگیزه توفیق گرایی دانش آموزان پسر مقطع راهنمائی بوده است بدین منظور 240 دانش آموز پسر مقطع راهنمائی به طور تصادفی انتخاب و به چهار گروه زیر تقسیم شدند 1_ گروهی که برنامه هدف چینی داشتند 2- گروهی که برنامه بازآموزی اسنادی داشتند 3- گروهی که برنامه ترکیبی (هدف چینی و بازآموزی اسنادی ) داشتند و 4- گروه کنترل نخست از طریق پیش آزمون و به وسیله پرسشنامه خط پایه میزان عزت نفس سبک اسنادی احساس خود سودمندی و توفیق گرایی آزمودنی ها تعیین گردید سپس 16 جلسه هر یک از گروه ها بجز گروه کنترل به انجام فعالیت های منتخب پرداختند در پایان برنامه ها نیز پس آزمون انجام گردید و داده ها از طریق روش های آماری آزمون T آنالیز واریانس و آزمون کمکی توکی با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت | ||
کلیدواژهها | ||
بازآزموزی؛ خود سودمندی؛ سبک اسنادی و توفیق گرایی؛ عزت نفس؛ هدف چینی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this research has been determining the amount of base the of subjects, self esteem, self efficiency, attributional style and achievement motivation at pre-test stage by means of questionnaires. The next step has been determining the amount of their progress as a consequence of training for a period of eight weeks through the control complex, goal-setting-based and attributional retraining based programs. This research is semi-experimental and applied to that end. 240 students were selected from guidance schools in kermanshah . They were randomly divided into four groups named goal setting, attributional retraining, complex and control. Using the data obtained from the two stages of the test, the researcher by means of computer software (SPSS) carried out the necessary statistical operations. The following result has been achieved.. There is no significant difference among the effects of goalsetting, attributional retraining and complex program on increasing self efficiency and achievement motivation. Complex and attributional retraining programs had more effects than goal setting proK'"am on increasing self esteem. Goal setting program dose not have any significant effect on changing attributional style | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Achievement motivation, Attributional Retraining, Goal Setting, Self efficiency, self esteem | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,919 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,090 |