تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,504 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,121,721 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,229,064 |
رفتار ورودی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی | ||
حرکت | ||
مقاله 2، دوره 15، شماره 15 - شماره پیاپی 411، فروردین 1382 اصل مقاله (470.38 K) | ||
نویسنده | ||
دکتر ابوالفضل فراهانی* | ||
چکیده | ||
رفتار ورودی به آمادگی فرد برای یادگیری هدف های آموزشی اطلاق می شود دستاورد های پژوهشی نشان میدهد برخی از مولفه های رفتار ورودی نقش حائز اهمیتی در عملکرد تحصیلی دارند این پژوهش به بررسی نقش مولفه های رفتار ورودی شامل سن جنسیت نحوه تامین هزنیه های تحصیلی و وضعیت اشتغال و تاهل روی عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه های دولتی کشور در سال 79- 80 می پردازد نتایج پژوهش نشان می دهد که دانشجویان در سنین 21- 25 سال نسبت به سایر گروه های سنی موفق ترند علاوه بر این عملکرد تحصیلیدانشجویان غیر شاغل و کسانی که هزینه تحصیلی شان توسط سایرین تامین می شود در مقایسه با گروه های دیگر بالاتر است که ا ین تفاوت از نظر آ ماری معنی دار می باشد نتاجی تحقطیق تفاوت آماری معنی داری بین عملکرد تحصیلی دانشجویان زن یا مدر و متاهل یا مجرد نشان نمی دهد نتایج تحقیق حاکی از وجود همبستگی معنی دار آماری بین متغیر های سن جنسیت اشتغال و نحوه تامین هزینه های زندگی با عملکرد تحصیلی است روش تحقیق پژوهش حاضر علی مقایسه ای (پس رویداد) است نمونه آماری تحقیق را 460 دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه های حضوری و راه دور تشکیل می دهند که به شویه خوشه ای تصادفی انتخاب شدند برای تحلیل داده های از آمار های تحلیل رگرسیون T استیودنت همبستگی خی دو و کلمونوگراف اسمیر نوف استفاده شد. | ||
کلیدواژهها | ||
تربیت بدنی؛ رفتار ورودی؛ عملکرد تحصیلی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The student’s readiness to learn educational aims is called “entry behavior”. Research findings reveal that some entry behavior indices play a significant role in educational performance. The aim of this research is to study the role of entry behavior indices including age, sex, method of covering educational expenses, employment and marital status in educational performance of physical Education students at state universitites of the country during 2000-2001. The research results show that students aged 21-25 have more academic success than other age groups. Moreover, the educational performance is jobless students and those who can afford their tuition fees in comparison with others higher and this difference is statistically significant. The results of the research have not shown any statistical significant difference between the educational performance of men and women or single and married students. The method of this research is causative-comparative. The statistical sample includes 460 physical education students at BA level from state and Azad universities, selected through random-cluster method. The statistic regression analysis, I student Correlation, Chi square and Kolmogorov-Smirnov tests have been used for data analysis. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
educational performance, Entry behavior, physical education | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,474 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,221 |