تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,036 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,505,108 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,769,214 |
بررسی تاثیر ارائه بازخوردهای آگاهی از اجرا، آگاهی از نتیجه و ... | ||
حرکت | ||
مقاله 8، دوره 15، شماره 15 - شماره پیاپی 411، فروردین 1382 اصل مقاله (333.71 K) | ||
نویسندگان | ||
دکتر محمد احسانی؛ محبوبه ملکی* | ||
چکیده | ||
به منظور تعیین روش مناسب در آموزش مهارت های پاس و شوت بستکبال در این تحقیق از روش آگاهی از اجرا و آگاهی از نتیجه و هدف گزینی استفاده شد برای این منظور پژوهشگر از جامعه آماری دختران دانش آموز (255 نفر بین سنین 2+ 15) و 75 نفر را به صورت تصادفی شده انتخاب و و سپس بر اساس آزمون اصلاح شده جانسون و متنی سه گروه 25 نفری را به صورت یکسان همتاسازی انتخاب کرد آزمودنی ها به صورت سه جلسه و به مدت 8 هفته تمرین کردند ودر پایان جلسه هشتم آزمون اجرا و پس از دو هفته بی تمرینی آزمون یادداری بعمل آمد آزمون های پاس سینه و شوت بدین ترتبیت اجرا شد هر آزمودنی به مدت 30 ثانیه به هدفی که شامل 3 دایره متحدالمرکز به فاصله سه متری از آن قرار داشت پاس می داد گوره آگاهی از اجرا در مورد شیوه و وضعیت صحیح بدن و اندام ها و گروه آگاهی از نتیجه و هدف گزینی در مورد امتیازاتی که ÷س از هر اجرا دریافت می کردند بازخورد می گرفتند و در گروهی که ترکیبی از هر گروه دریافت می کردند. مهارت شوت بسکتبال نیز شامل 5 ÷رتاب ÷نالتی بود. نتایج پژوهش نشان داد که در هر دو مهارت ÷اس و شوت بسکتبال گروه آگاهی از اجرا ضعیف ترین عملکرد را چه در آزمون اجرا و چه در آزمون یادداری داشتند و گروه ترکیبی بهترین میزان میانگین را به خود اختصاص دادند. | ||
کلیدواژهها | ||
آگاهی از اجرا؛ نتیجه و هدف گزینی (ترکیبی) | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Feedback, Knowledge of performance, Knowledge of Result and Goal-setting, performance, Remaining | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,995 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,104 |